Calecaneus skrev:
Ja, vad ska man säga... den 5 december 2016 fick vi ett mail där de hoppades kunna meddela leveransvecka för huset om några dagar. Vi har fortfarande inte hört något...
Jag skulle faktiskt inte råda någon att köpa ett Myresjöhus i dagsläget. Än så länge har jag inte mycket positivt att säga om deras kunskap att bygga hus.

I vilken stad ska ni bygga?
Har ni egen tomt eller köper ni den från myresjöhus?
Dåligt att de inte kan ge besked..

Vi har egen tomt i Stockholmsområdet.

Har nu fått besked att huset ska levereras vecka 15. Vi hoppas att de kan hålla det.

STOPP ATT BYGGA MED MYRESJÖHUS!

Hej!
Till er alla som har tankar att bygga hus med Myresjöhus.

Jag kommer inom några dagar återkomma till läsarna på detta forum att berätta vår historia att bygga hus med Myresjöhus.

Med vänlig hälsning
Aro

Aro11 skrev:

Hej!

Jag kommer inom några dagar återkomma till läsarna på detta forum att berätta vår historia att bygga hus med Myresjöhus.

Med vänlig hälsning
Aro

Tyvärr har jag märkt detta försent, av vilken anledning tycker du att man inte ska bygga med myresjöhus?
Tacksam för svar så inte jag går in i samma misstag nör huset väl kommer.

Vi har tänkt bygga med Myresjöhus till hösten. Förstått att de har en stor orderingång just nu, som de flesta större tillverkare. Är era problem HK eller lokalt?

Aro11 skrev:

Hej!

Med vänlig hälsning
Aro
Bra att sådan här kommer ut!

Hej Aro.

Är grymt nyfiken på din historia. Framförallt som jag om 9 timmar ska ha ett första möte med en av deras säljare om en av deras tomter.

Tyvärr är tomter i dessa områdena inte så vanliga.

Med vänlig hälsning
Marcus

a96marc skrev:
Hej Aro.

Är grymt nyfiken på din historia. Framförallt som jag om 9 timmar ska ha ett första möte med en av deras säljare om en av deras tomter.

Tyvärr är tomter i dessa områdena inte så vanliga.

Med vänlig hälsning
Marcus
Jag tror att alla tillverkare har missnöjda kunder. Svårt att bilda sig en uppfattning kring ovan situation då inlägget i princip var värdelöst utan uppföljning eller ytterligare förklaring.

• Gilla
rebban_5 och 1 till
  • Laddar…
antstein skrev:
Jag tror att alla tillverkare har missnöjda kunder. Svårt att bilda sig en uppfattning kring ovan situation då inlägget i princip var värdelöst utan uppföljning eller ytterligare förklaring.
Just därför jag ville veta vad som ligger bakom. Det verkar ha stormat kring bolaget runt 2012-2013. Hade hoppats det skulle blivit bättre.

Vi håller på och bygger med Myresjöhus och vi tog första kontakten för ett år sedan.
Det är inte deras fel att dragit ut på tiden då det varit andra komplikationer.

Blir orolig när man läser detta men vi är nöjda med Myresjöhus än så länge.
Vad jag inte gillar är att huset vi bygger ett Collina som ska vara ett premiumhus
men ändå är det massa tillval som kostar extra för att få en bra standard.

Ska bli intressant och höra vad som gått fel för Aro och om de är n något man kan undvika.

Aro11 skrev:

Hej!

Med vänlig hälsning
Aro
->Aro11

Har du tid får du gärna skriva ner din story så att vi som går i tankarna att köpa från Myresjö kan få veta vad som är dåligt?

Simba16 skrev:
Vi håller på och bygger med Myresjöhus och vi tog första kontakten för ett år sedan.
Det är inte deras fel att dragit ut på tiden då det varit andra komplikationer.

Blir orolig när man läser detta men vi är nöjda med Myresjöhus än så länge.
Vad jag inte gillar är att huset vi bygger ett Collina som ska vara ett premiumhus
men ändå är det massa tillval som kostar extra för att få en bra standard.

Ska bli intressant och höra vad som gått fel för Aro och om de är n något man kan undvika.
Vad då som exempel?
Hur mycket tillval? Och vad?

För en gång skull verkar de hålla åtminstonde 1 sak som de sagt, nu är det v.15 och det verkar som att huset kommer imorgon! Vägen hit har varit mer upp och ner än balder på Liseberg. Men imorgon kväll hoppas jag att det står ett fysiskt hus på tomten iaf ☺

Calecaneus skrev:
För en gång skull verkar de hålla åtminstonde 1 sak som de sagt, nu är det v.15 och det verkar som att huset kommer imorgon! Vägen hit har varit mer upp och ner än balder på Liseberg. Men imorgon kväll hoppas jag att det står ett fysiskt hus på tomten iaf ☺
Du får berätta mer.. hur har det varit??

Länge sedan någon uppdaterade tråden... Hur har det gått för er ??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.