6 427 läst · 72 svar
6k läst
72 svar
Multiverktyg, vilken maskin ska jag köpa?
Har också haft den gamla 18V-28. Den både vibrerar och låter illa. Batterifästet vibrerar sönder batterier.B boohoo skrev:
Dock är den nya 18v-34 helt underbar. Tyst, lite vibrationer och en annan batterifattning så den kan jag rekomendera.
Håller med tidigare diskussioner avseende blad. Man vill ha både dyra och billiga blad för att kunna välja utefter användningsområde. Sen är det enormt lätt att bränna ett blad om man kör på fel sätt och då spelar det kngen roll om man har ett dyrt eller billigt blad.
Jag har haft även nätanslutna multimaskiner men skulle aldrig köpa en då man blir så enormt begränsad.
Helt klart en maskin som är bland top5 hos mig!
Och jag som hade bestämt mig för att inte byta ut min 18v-28!T trojlee skrev:
Den låter som ett tröskverk, skakar som en Parkinsonpatient och är allmänt jobbig men den får ju jobbet gjort...
Allt styrs ju av behov och hur ofta den används. Har kollat på Blå Bosch 18V maskin och den blir betydligt större/klumpigare än den 12V jag har.
Används kanske någon gång i månaden så den får leva kvar.
Används kanske någon gång i månaden så den får leva kvar.
Så är det, den fungerar (så länge en håller sig till de små batterierna) och är det bara korta stunder spelar vibrationerna mindre roll.A AndersS skrev:
När min bror, som själv har en batteri-Ryobi, använde min 18-volts blå Bosch som kan vara åtta år gammal, reagerade han direkt på hur mycket tystare den var och hur mycket mindre den vibrerade än hans.
Tycker själv att den har ett ganska ”surrande” beteende både vad gäller ljud och vibrationer och har aldrig upplevt något störande med att använda den.
//Ronnie
Tycker själv att den har ett ganska ”surrande” beteende både vad gäller ljud och vibrationer och har aldrig upplevt något störande med att använda den.
//Ronnie
Nu har jag iaf shoppat en maskin, blev en Fein FMT 250 QSL, 1500:- på Torn.se
Modellen har väl ett par år på nacken men den kommer nog duga till mig, ett steg upp (tror jag) jämfört med den som reas på Bauhaus för samma pris då min har snabbspak för verktygsbyte.
Modellen har väl ett par år på nacken men den kommer nog duga till mig, ett steg upp (tror jag) jämfört med den som reas på Bauhaus för samma pris då min har snabbspak för verktygsbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller så köper man billigt till dess man vet vad man vill ha och behöver:
- https://www.lidl.se/p/multifunktionsverktyg/p10016399?pageId=10050940&tabCode=Current_Sales_Week
- https://www.lidl.se/p/multifunktionsverktyg/p10016399?pageId=10050940&tabCode=Current_Sales_Week
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilken borrmaskin skulle ni rekommendera?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken koppling/adapter till diskmaskinen?
Kök -
Vilken koppling/adapter till diskmaskinen?
Vatten & Avlopp -
Vilken bänk/ pelar borrmaskin ska jag köpa ?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vilken maskin för slipning av gipsskarvar mm.
Färg, Måla & Tapetsera