Läckert hus! Gillade dock inte fönstren i köket då dom i min mening är monterade för långt ner mot bänkskivan. Eller så borde dom vara större för att få in mer ljus och få möjlighet att titta ut utan att behöva böja sig.
Vet inte om det liknar ett skepp så mycket? Tycker mer att profilen liknar en val.
Jag har inte en aning om hur husen i omgivningen ser ut, men ska inte huset tala till och med omgivningen?
Interiören tilltalar mer än exteriören som känns påtvingad och konstruerad. Landgången är en kul detalj, men hur fungerar flödet i huset för att nyttja den? Balansera bricka med mat och dryck uppför spiraltrappan och sedan genom hela sovavdelningen för att ta landgången ut? Kul...
Håller med. Är det något som ser hemskt ut är det ju arkitektritade hus som inte har något sammanband med omgivningen.
Ett "skeppsliknande" hus som ligger vid kaj ska väl exempelvist ligga vid just vattnet?
Om det nu ligger inne i ett villaområde i Nacka så är det ju helt malplacerat.
Redigerat: Nu ser jag på omgivningen att det är en bergstomt med skog... Inte minsta antydan till ens sjöglimt
Sen är det som du säger. Planlösning och flöde i huset är A och O. en utgång som leder genom ett sovrum kommer ju knappast användas för att bära ut mat med mera till gäster.
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.