12 880 läst · 23 svar
13k läst
23 svar
Mossa i gräsmattan
Är det någon som har räknat på den årliga kostnaden per kvadratmeter för att sköta en sådan här gräsmatta?
Moderator
· Stockholm
· 52 819 inlägg
Jag har rensat bort en sidodiskussion, håll tråden till ämnet!
/moderator
/moderator
Tack för svaret.
Jag köpte granngårdens "gräsgödsel mossa" som innehåller järnsulfat. 20kg för 500kr.
Använde sedan en spridarvagn från Jula för att fördela ut på mattan. Nu är det bara att vänta på regnet
Jag köpte granngårdens "gräsgödsel mossa" som innehåller järnsulfat. 20kg för 500kr.
Använde sedan en spridarvagn från Jula för att fördela ut på mattan. Nu är det bara att vänta på regnet
jag tycker att det är fantastiskt att se, känna, gå på en paradgräsmatta! Det som stör mig är att det är miljömässigt tveksamt genom användandet av "mycket" gifter och stora mängder gödning, samt att det kan knappast vara ekonomiskt försvarbart. I många fall anser jag att det räcker att klippa gräsmattan regelbundet, ge gödningen någon gång (max en gång per år) och vattna när det blir toktorrt.
Järnvitriol = Järnsulfat. Samma sak. Funkar jättebra mot mossa. Lite jobb. Blanda, häll ut och låt det sköta sig själv. Finns på *********
Sök på Järnsulfat. Dom har också en "spridarbom" som man sätter på vattenkanna. Finna jobbet att gå med den!
/Redigerat av moderator, reklam
Sök på Järnsulfat. Dom har också en "spridarbom" som man sätter på vattenkanna. Finna jobbet att gå med den!
/Redigerat av moderator, reklam
Redigerat av moderator: