55 951 läst · 72 svar
56k läst
72 svar
Mosquito Magnet Octenol
Tänkte beställa från utlandet. Någon som vill vara med på en beställning för att dela på fraktkostnaden? Dessutom erbjuder octenol.eu mängdrabatt från 40 bitar och uppåt.
Har just köpt Mosquito Magnet Pioneer från BAUHAUS för 5 995 kronor. Kört med medföljande bit i 3 dygn. Räknar med att klara mig med den säsongen ut. Om ingen annan hänger på beställer jag ett 6-pack i vinter så att jag har till nästa säsong.
Fångat en hel del knott och några myggor. Ett tag var det en broms i buren men den verkar ha tagit sig ut (det får man räkna med för de flyger mycket bättre).
Har just köpt Mosquito Magnet Pioneer från BAUHAUS för 5 995 kronor. Kört med medföljande bit i 3 dygn. Räknar med att klara mig med den säsongen ut. Om ingen annan hänger på beställer jag ett 6-pack i vinter så att jag har till nästa säsong.
Fångat en hel del knott och några myggor. Ett tag var det en broms i buren men den verkar ha tagit sig ut (det får man räkna med för de flyger mycket bättre).
Redigerat:
Jag köpte en flaska Octenol på eBay (från Umeå) och droppar bara i de gamla plastaskarna. Funkade utmärkt förra året, luktar som det ska och är otroligt mycket billigare.
Edit: 40 ml + 6 tomma askar för 390kr. Har för mig att 10 droppar räcker för påfyllning. I den takten kommer den räcka några år för mig.
Edit: 40 ml + 6 tomma askar för 390kr. Har för mig att 10 droppar räcker för påfyllning. I den takten kommer den räcka några år för mig.
Redigerat:
Beställde 7 april. Jag hittade det i brevlådan i dag. (Kan ha legat där några dagar.) Vet inte om det var krångligt för honom att skicka. Kanske därför han har skrivit något sådant på sidan nu. Han hade klistrat på innehållsdeklaration och ett frimärke.E eal skrev:
Kan inte redigera mitt inlägg igen, men säljaren verkar nu t.om. erbjuda 50ml för samma pris https://www.ebay.com/itm/Octenol-Re...154293?hash=item2f425252b5:g:K0sAAOSwPPlepd9Y
Kan verkligen rekommendera, blir riktigt prisvärt och skickas inom Sverige så går fort.
Kan verkligen rekommendera, blir riktigt prisvärt och skickas inom Sverige så går fort.
är det samma säljare som octenol.eu?
ja riktad till dig,
okej tack, ska nog prova men har aldrig använt ebay. kan man inte köpa av han nån annanstans eftersom det typ var lokalt =)
okej tack, ska nog prova men har aldrig använt ebay. kan man inte köpa av han nån annanstans eftersom det typ var lokalt =)
Verkar vara bra marginal på Octenol https://www.alibaba.com/product-det...yofferlist.0.0.6f3b7ee5h0PVdW&s=p&bypass=true
De 3-pack i affären som säljs för en femhundring lär inte innehålla mer än 10g totalt. Alltså kilopris på 50000kr/kg...
De 3-pack i affären som säljs för en femhundring lär inte innehålla mer än 10g totalt. Alltså kilopris på 50000kr/kg...
har beställt en octenol refill nu... aldrig handlat på ebay förr men man få väl testa=)