ullberg
joflopp skrev:
Kan ju vara lite vanskligt eftersom det är svårt att veta vilket tryck man har om man kör med kompressor. Använder man patronen ska man inte skruva upp mer än max ett kvarts varv för att få rätt tryck.
Absolut, och detamma gäller ju när man testar med andra patroner, vad är det som säger att biltemapatronen ska ha samma tryck som MM:s original (speciellt när de inte ens har samma storlek) ;)

Men det var väl kanske det jag undrade, har någon använt kompressor utan att förstöra maskinen? (Och nu har vi hört om en som gjort det...)

Nja, jag lever i villfarelsen att alla CO2-patroner har ett standardiserat tryck. :D

Biltemas patroner ska jag själv testa till min Patriot!

En annan fråga angående ämnet Octenol tabletter. Jag köpte min Patriot i början på juni. Med den följde en tablett som jag använde de tre första veckorna, och den fångade mycket mygg:) Sen bytte jag gasol, rengjorde och satte dit en ny tablett (original från ett 3 pack). Jag märkte nu att den började fånga mindre och mindre mygg ... igår bytte jag ut tabletten mot den första (som alltså är snart 6 vekor gammal). Från att inte ha fångat en mygga de senaste 2 dagarna, började den nu att fånga mygg som vanligt! Är det någon som råkat ut för dåliga Octenol tabletter?

Tänker reklamera de två kvarvarande. Jag märker att det första luktar mycket mer än den andra.

Jag har haft samma tankar själv och funderat på om paketen är datummärkta... Har för mig att jag kollat och att de inte är det men jag kan minnas fel. Har hänt förr... har jag för mig... :rolleyes: Tänker som så att många paket ligger åtminstone en hel vinter i butik och kanske längre än så, hur länge håller de egentligen...? Kanske håller flera år, vad vet jag men de kanske helt enkelt håller skiftande kvalitet...? :|

Köpte en Mosquito Magnet våren 2012 på Jula. Den har i princip strulat från första stund. Visst tar den knott och mygg, men den slutar ofta gå efter några timmar eller något dygn så man får starta om den igen. Fungerar med andra ord inte alls om man har den vid en sommarstuga och inte är där i veckorna. Har lagt ner stora summor på att köpa patroner som ska rensa den.
När jag nu lämnat in den på Jula för reparation så strular Jula nånting helt otroligt. De lyckas inte skicka in den förrän efter tre månader trots att återförsäljaren Acreto lovat lösa problemen på garantin. Nu eftet totalt fem !!! månader och kanske 40-50 telefonsamtal har jag fortfarande inte fått tillbaka min apparat och nu efter fem månader vill helt plötsligt Acreto och Jula ändå ha betalt av mig fastän det skulle gå på garantin.

Jag har aldrig varit med om en så dålig kundservice som jag nu fått från både Jula och Acreto. Det är fullständig katastrof och närmast Kafkaartat. Jag kan verkligen inte rekommendera Mosquito magnet till någon och inte heller att handla på Jula.

Erik Bergman skrev:
Köpte en Mosquito Magnet våren 2012 på Jula. Den har i princip strulat från första stund. Visst tar den knott och mygg, men den slutar ofta gå efter några timmar eller något dygn så man får starta om den igen. Fungerar med andra ord inte alls om man har den vid en sommarstuga och inte är där i veckorna. Har lagt ner stora summor på att köpa patroner som ska rensa den.
När jag nu lämnat in den på Jula för reparation så strular Jula nånting helt otroligt. De lyckas inte skicka in den förrän efter tre månader trots att återförsäljaren Acreto lovat lösa problemen på garantin. Nu eftet totalt fem !!! månader och kanske 40-50 telefonsamtal har jag fortfarande inte fått tillbaka min apparat och nu efter fem månader vill helt plötsligt Acreto och Jula ändå ha betalt av mig fastän det skulle gå på garantin.

Jag har aldrig varit med om en så dålig kundservice som jag nu fått från både Jula och Acreto. Det är fullständig katastrof och närmast Kafkaartat. Jag kan verkligen inte rekommendera Mosquito magnet till någon och inte heller att handla på Jula.
Tråkigt för dej att det har strulat, men denna tråd handlar om Octenol och inte om problem med varken leverantör eller Mosquito Magnet.

Tänkte jag skulle åka till Biltema och köpa kolsyrepatroner men hittar dem inte på nätet. Har de lagt ner produkten, någon som vet?

ToRy skrev:
Tänkte jag skulle åka till Biltema och köpa kolsyrepatroner men hittar dem inte på nätet. Har de lagt ner produkten, någon som vet?
Jag sökte också efter dom i katalogen utan resultat. Jag mailade då till deras kundtjänst och frågade om dom verkligen inte sålde några refillpatroner till deras luftpåfyllare som fortfarande säljs. Svaret blev:
"Jo den finns kvar, 82-574 för 49,90SEK. "
Jag kontrade då med en ny fråga: Men det är ändå märkligt för den är inte sökbar på er hemsida ens med sitt nummer. Det bev inga sökresultat när jag var i butiken heller.
Jag trodde först att dom bara inte hunnit få upp dem på hyllan i den nya butiken i Norrköping men det verkar vara nått annat knas. Jag får heller inget resultat när jag söker på vare sig ”kolsyr” eller ”patron” annat än hela satserna med påfyllare.

Fick tillbaka:
"Ja det stämmer, den finns inte på hemsidan, den brukar finnas bland MC tillbehör i butikerna eller i kundservice."

Åkte åter till butiken och gick till "Kundservice /Reservdelar" och frågade efter just det artikelnummret och fick svaret att det finns ingen vara med det nummret i deras system! Jag visade då mailet från kundsupporten och förklarade vad det var jag sökte. Efter en stunds letande i hyllorna bakom disken kom hon tillbaks med patronerna!

Man kan ju undra hur mycket annat som man inte ens kan söka fram ens i deras egna system som finns gömt därbakom och som dom säljer väldigt lite av:rolleyes:

Kanon, jag får testa butiken i Göteborg och se om de hittar dem. :)

Jodå, de fanns även i Gbg. Hängde i hylla Bil 16 eller om det var 17... Tjejen bakom kundservicedisken hittade dem i systemt på något sätt, fan vet hur.....

ToRy skrev:
Fick mina igår. Leveranstid på två dagar från Irland. (y) Återstår bara att se om de funkar också... :p Rapport dröjer, bytte till sista originaltabletten förra helgen.
Jo, rapport dröjde, typ två år... :D Mina irländska tabletter verkar funka väl så bra som di svenske. Ska precis lägga en ny beställning tänkte jag, därav återupptäckte jag den här tråden. :)

fungerar det frtfarande att beställa från octenol.eu?

jag la iaf nyss en beställning på ett 6pack.för €30

ska även köpa kolsyrepatroner på biltema tänkte jag..

gissar att det är "servicen" som de tjänar pengar på... ja inte då på mig iaf =)

köpte min mosquitomagnet för 2 dagar sedan.. fick med 1 tablett då iaf, hoppas man får tabletterna innan den första är slut

fick em tabletterna för någon vecka sedan, så de levererade som utlovat. har dock inte provat tabletterna ännu, jag får återkomma med om de fungerar =)

Jag har sett att det både finns Octenol och R-octenol. När jag kollade på någon amerikansk sida så läste jag att de olika Octenol tabletterna lockar olika typer av mygg och det är vart man bor som avgör vad man ska ha.

Vet någon här skillnaden?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.