4 158 läst · 28 svar
4k läst
28 svar
Mosaik i nisch - Bör det inte kunna bli bättre än detta?
Det är lite underligt för med stekspaden ser det slätt ut medans med släpljus ser det ojämnare ut. Undrar om det är (plast)nätet bakom som knögglar och gör att det blir höjdskillnader på mosaiken?
I vilket fall ska du upp det med hantverkaren eftersom du inte är nöjd med hur det ser ut.
I vilket fall ska du upp det med hantverkaren eftersom du inte är nöjd med hur det ser ut.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Plattsättaren är här nu och höll med om att det inte såg ok ut. Han kommer justera plattorna lokalt, så hoppas vi det blir bra!
Vi hittade även en stor platta som fått sig en flisa, den byter han ut också. Härligt med yrkesfolk som vill göra rätt för sig!
Vi hittade även en stor platta som fått sig en flisa, den byter han ut också. Härligt med yrkesfolk som vill göra rätt för sig!
Det går inte justera vinkeln på ljuset så det inte blir lika mycket"släp"? Tänker att man kan vrida listen utåt/neråt eller om det är en genomskinlig list utanpå slingan som kan tex kan måla invändigt för mer oskarpt ljus?
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Jo det kanske går, jag ska testa lite! Det är en led-tejp som ligger i en profil. Den är redan vinklad in mot väggen men jag kan testa att vrida på den.J Jocke Best skrev:
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Jag har en liknande list. Den transparenta plastlisten som håller fast ledlisten (som jag gissar att du har med) kanske kan sprayas eller tejpas invändigt så att det blir ett diffust ljus. Bara en idéOnsalakorven skrev:
Hej @Onsalakorven
Några nyheter på mosaikfronten? Nyfiken
Några nyheter på mosaikfronten? Nyfiken
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Såhär är det nu. Tre fyra bitar har justerats men som sagt är planen att justera ett par bitar till. Han tar bort dem, slipar ner baksidan och sätter dem tillbaka. Nischen är ljussatt också, men även där ska det justeras lite.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Men som någon här sa så är mosaiken ”grov” och den ska inte se helt slät ut. Lite liv ska det vara vilket även gäller för plattorna i resten av rummet.
Här är mosaiken vid handfatet men tyvärr ingen vettig belysning än så bilden är mörk. Här kommer vi inte ha lika känsligt släpljus.
Här är mosaiken vid handfatet men tyvärr ingen vettig belysning än så bilden är mörk. Här kommer vi inte ha lika känsligt släpljus.
Logga in
Skapa konto