Drönaren Drönaren skrev:
Ironi är inte nytt för mig, men på vad sätt framgår det att detta inlägg är ironi?
Det kan inte bli mycket tydligare än så 😄

• Gilla
Fario och 6 till
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
Det kan inte bli mycket tydligare än så 😄
jo, det kan bli tydligare. Man kan t.ex. skriva ordet ”ironi” efter inlägget. Annars kan man ju påstå vad tokigt som helst, för att sedan backa med att det var bara ironi

• Gilla
  • Haha
Donn och 2 till
  • Laddar…
L longtimelurker skrev:
Min fråga är kortfattat, ska man skänka bort dem på lokala marknaden eller ska man försöka få ersättning för dem?
Om ingen redan gjort det, så skulle jag lägga upp bilderna i någon lämplig Facebook-grupp, där finns både kunskap och vilja att köpa både nya och gamla maskiner. Sök på "maskiner", "snickeri" t ex.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Budgivning på Tradera fungerar också. Då kör du på "endast avhämtning" och får det pris som marknaden vill betala.

• Gilla
saabdea och 1 till
  • Laddar…
L longtimelurker skrev:
Bra idé!
Det viktigaste är väl också att ta reda på vad det är för märke, samt ungefärlig ålder på maskinerna.
Är det "rätt" märke så kan maskinerna vara värda 15.000kr/st. Är det däremot kinesgrejer, kan det vara så lite som 500kr/st.

• Gilla
longtimelurker
  • Laddar…
TRJBerg
Drönaren Drönaren skrev:
jo, det kan bli tydligare. Man kan t.ex. skriva ordet ”ironi” efter inlägget. Annars kan man ju påstå vad tokigt som helst, för att sedan backa med att det var bara ironi
Intelligens kan hjälpa.

• Gilla
  • Älska
ivp och 4 till
  • Laddar…
Början med att ta fler bilder och leta efter nummer/namn. Lyckas du identifiera något är det enkelt att lägga ut på tradera så får budgivningen bestämma prisnivån.

Edit: Vilket redan är skrivet.

• Gilla
leifherlin och 1 till
  • Laddar…
Drönaren Drönaren skrev:
Ironi är meningslöst om det måste påpekas att det är ironi.

• Gilla
Nickesågen och 7 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Det är inte en Arboga. Inte en Solberga eller Strands heller. Detaljerna ser ut som en kines eller taiwanes från 90-talet men de finns i många olika utföranden och kvaliteter och priserna varierar beroende på kvalitet.
Skarpsynt som vanligt. Den foten är väldigt lik den jag har på min asiat från 90-talet. Min är fullhöjd, men den här foten ser något mindre ut och kuggstången går hela vägen ner, så jag gissar på en halvhög variant liknande den här:
Grön pelarborrmaskin monterad på verktygsvägg framför förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gav 3 000 för min och det har jag förstått senare att det inte direkt var något klipp.

H
TRJBerg TRJBerg skrev:
Intelligens kan hjälpa.
Å andra sidan så finns det folk till allt!

Drönaren Drönaren skrev:
Ironi är inte nytt för mig, men på vad sätt framgår det att detta inlägg är ironi?
Du påstår att du vet vad ironi är, men förstår det inte?

• Gilla
MartinP666
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Pelarborrmaskiner av vettig sort brukar ju gå för 10-15 tusen nuförtiden ...
Det är heller inte ovanligt att samma prylar går bort mot avhämtning.

A Arne_Planka skrev:
Du påstår att du vet vad ironi är, men förstår det inte?
Min granne vet vem hans fru är, men han förstår henne inte för det. I det fallet är det inte fruns fel och i det här fallet inte ironins fel att den inte förstås.

• Haha
  • Gilla
Donn och 5 till
  • Laddar…
A Arne_Planka skrev:
Det är heller inte ovanligt att samma prylar går bort mot avhämtning.
Tja, eftersom jag inte spelar ansiktsboken så kan jag inte tala för Marketplace, men jag bevakar blocket och tradera, och det är ytterst sällan det dyker upp något som inte är tillverkat på 1800-talet och skänks bort... Men hojta till när du skänker bort lite bra maskiner så kommer jag och hämtar!

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.