17 270 läst · 59 svar
17k läst
59 svar
Morfars maskiner - vad är de värda?
Om ingen redan gjort det, så skulle jag lägga upp bilderna i någon lämplig Facebook-grupp, där finns både kunskap och vilja att köpa både nya och gamla maskiner. Sök på "maskiner", "snickeri" t ex.L longtimelurker skrev:
Bra idé!
Budgivning på Tradera fungerar också. Då kör du på "endast avhämtning" och får det pris som marknaden vill betala.
Skarpsynt som vanligt. Den foten är väldigt lik den jag har på min asiat från 90-talet. Min är fullhöjd, men den här foten ser något mindre ut och kuggstången går hela vägen ner, så jag gissar på en halvhög variant liknande den här:H heimlaga skrev:
![Grön pelarborrmaskin monterad på verktygsvägg framför förvaringslåda.](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/757/757724-bdb7deeca95f61d1956fec768db7c2de.jpg)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag gav 3 000 för min och det har jag förstått senare att det inte direkt var något klipp.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 490 inlägg
Tja, eftersom jag inte spelar ansiktsboken så kan jag inte tala för Marketplace, men jag bevakar blocket och tradera, och det är ytterst sällan det dyker upp något som inte är tillverkat på 1800-talet och skänks bort... Men hojta till när du skänker bort lite bra maskiner så kommer jag och hämtar!A Arne_Planka skrev: