R
M mattie_river skrev:
Och som du ser så var den då spikad i det gamla fönstret. :) Har nog bara sett att man skruvat och spikat fast plåten, inte att den varit lös. Förutom det så är den smala biten som jag markerat "lös". Tror den är vikt över en kan utåt.
Har du en bild på omfattningen som den ser ut idag? För den första bilden är en närbild på fönsterblecket..

M mattie_river skrev:
Och som du ser så var den då spikad i det gamla fönstret. :) Har nog bara sett att man skruvat och spikat fast plåten, inte att den varit lös. Förutom det så är den smala biten som jag markerat "lös". Tror den är vikt över en kan utåt.
Bedrövligt!
Du får be firman som utfört det skicka dit en plåtslagare som rättar till det. Själva är de troligen helt oduglia.

M
R Rejäl skrev:
Har du en bild på omfattningen som den ser ut idag? För den första bilden är en närbild på fönsterblecket..
Nej. Lite mörkt nu. Men det är samma fast med träpanel och smyg så man inte ser plåten.

R
M mattie_river skrev:
Nej. Lite mörkt nu. Men det är samma fast med träpanel och smyg så man inte ser plåten.
Men dom har väl satt en ny plåt för tänker att den gamla hade spikhål i sig samt när man lossa en spikad plåt så brukar den lätt bli bucklig..

M
S Stubai skrev:
Bedrövligt!
Du får be firman som utfört det skicka dit en plåtslagare som rättar till det. Själva är de troligen helt oduglia.
"Odugliga" är en komplimang i sammanhanget. Själva värderar de sitt arbete till typ 40-50 tkr för två dagars arbete för två personer...

M
R Rejäl skrev:
Men dom har väl satt en ny plåt för tänker att den gamla hade spikhål i sig samt när man lossa en spikad plåt så brukar den lätt bli bucklig..
De har garanterat inte satt en ny plåt. De har ju inte ens satt överlappet mellan plåten i smygen och fönsterblecket på rätt håll... De har inte haft plåten borta ens. Därför har de klippt ner hörnet till mindre än en cm höjd för att ens kunna få.dit ett fönsterbleck.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
M mattie_river skrev:
De har garanterat inte satt en ny plåt. De har ju inte ens satt överlappet mellan plåten i smygen och fönsterblecket på rätt håll...
Det låter som morderna fönstermontörer och inga snickare som har lite kunskap av plåtens betydelse😢

• Gilla
mattie_river
  • Laddar…
M
R Rejäl skrev:
Det låter som morderna fönstermontörer och inga snickare som har lite kunskap av plåtens betydelse😢
Jag tror int de vet ens vad en snickare är.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
M
Det ett av Sveriges namnkunniga fönsterföretag med "fönster på plats"-lösning.

Redigerat:
R
Får jag gissa Mockfjärd🙈

M
R Rejäl skrev:
Får jag gissa Mockfjärd🙈
Det fel. Betydligt mindre leverantör...

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Tyvärr är det här en vanlig syn när såkallade fönsterfirmor varit framme. De sysslar inte med fönsterbyten för att de är bra på det, de sysslar med det för att de tjänar bra pengar på det.

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
M
S Stubai skrev:
Tyvärr är det här en vanlig syn när såkallade fönsterfirmor varit framme. De sysslar inte med fönsterbyten för att de är bra på det, de sysslar med det för att de tjänar bra pengar på det.
Det roliga är att jag nu fått svar från fönsterföretaget. Enligt deras eget material om monteringen så står det att AMA ska följas i tillämpliga delar. Det gör de alltså inte...

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.