9 007 läst · 27 svar
9k läst
27 svar
Montera Ikeas köks skåp vilka skruvar användes för stadig infästning i gips och osb skiva
Samma som i mitt inlägg #14 ovan.limstift skrev:
Du kan gå ner i strl och köra på 5x60.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Ja, urvalet blir ju större om man åker till en riktig butik, annars verkar 5 mm med kullrig skalle vara det lämpligaste som finns hos Byggmax och Jula.
Vi körde kullrig 6x50 när vi byggde kök sist
Wurth brukar jag köpa en del skruv på också, säljer ju till privatkunder om det är ett alternativ.
Vi körde kullrig 6x50 när vi byggde kök sist
Wurth brukar jag köpa en del skruv på också, säljer ju till privatkunder om det är ett alternativ.
http://www.lensona.se/konsollskruv-p-562.html?sort=4a&page=1
Satte köket med dom i länken, hade dom hemma.
Samma skena osv som du har, sitter som berget
Satte köket med dom i länken, hade dom hemma.
Samma skena osv som du har, sitter som berget
Hej har nu satt upp Ikeas skåp med skenor på en vägg
Ska sätta hörnan nu ett hörnskåp och det visar sej att byggarna inte byggt väggen i 90 grader utan vid skåpets slut skiljer det 5 cm
En glipa från vägg hörnan och ut 160 cm till skåp slutar en kil som inte är 90 grader
Vad gör jag nu
Kan ju inte sätta upp Ikea listen och hänga på ett hörn skåp
Det är en ny byggd leka block vägg
Tacksam för svar
Bygger jag ut den med en kil formad regel eller vad
Ger snart upp....
Ska sätta hörnan nu ett hörnskåp och det visar sej att byggarna inte byggt väggen i 90 grader utan vid skåpets slut skiljer det 5 cm
En glipa från vägg hörnan och ut 160 cm till skåp slutar en kil som inte är 90 grader
Vad gör jag nu
Kan ju inte sätta upp Ikea listen och hänga på ett hörn skåp
Det är en ny byggd leka block vägg
Tacksam för svar
Bygger jag ut den med en kil formad regel eller vad
Ger snart upp....
Ta typ en skiva osb som är i 90 graders vinkel. Lägg den i hörnet och notera på CC15cm hur mkt ”luft” det blir. Sätt sen skenan med pallningsbrickor. Givetvis kan du såga kil, det beror på hur mkt det skiljer. Ett tips är att utgå från hörnet när du hänger kök om ett sådant finns. Det är ”aldrig” exakt i vinkel.
Det skiljer 5 cm på hela sträckan på 140 cmJ Johan456 skrev:Ta typ en skiva osb som är i 90 graders vinkel. Lägg den i hörnet och notera på CC15cm hur mkt ”luft” det blir. Sätt sen skenan med pallningsbrickor. Givetvis kan du såga kil, det beror på hur mkt det skiljer. Ett tips är att utgå från hörnet när du hänger kök om ett sådant finns. Det är ”aldrig” exakt i vinkel.
Ok, det var mkt. Du kommer få problem med Täcksidor och inte minst bänkskivan. Åt vilket håll pekar väggen snett? Denna vägg kan behöva putsas om. Men då är jag lite utanför mitt kompetensområde även om jag hängt upp några IKEA-kök. Jag tycker du ska kontakta de som gjort väggen, det är bedrövligt dåligt! Men sen funderar jag, vem är det som byggt gipsväggen?
Gipsvägg och leka vägg byggde byggarnaJ Johan456 skrev:Ok, det var mkt. Du kommer få problem med Täcksidor och inte minst bänkskivan. Åt vilket håll pekar väggen snett? Denna vägg kan behöva putsas om. Men då är jag lite utanför mitt kompetensområde även om jag hängt upp några IKEA-kök. Jag tycker du ska kontakta de som gjort väggen, det är bedrövligt dåligt! Men sen funderar jag, vem är det som byggt gipsväggen?
Det är ett större rum 50 m2 som är delat nu på grovhall och nytt kök
Byggarna är inte kvar i Sverige länge.....
Ojdå 5cm va en del, men no problems, klyv en regel till en lång kil, en bakom skenan och en i nederkant skåp.. och samma sak till bänskåpen.T Trelleborgbyggaren skrev:
Nu blir åxå bänkskivan påverkad med 5cm xtra längst ut och täcksidan behöver åxå vara 5cm djupare...
Produkter som diskuteras i tråden