143 läst · 4 svar
143 läst
4 svar
Montera 85 tums tv på väggen.
Hejsan, ska ge mig på att få upp tvn på väggen i helgen. Väggen där tvn ska upp är det enkelgips och bakom det så är det en gammal murstock 40tal. Murstocken används inte längre mer en till ventilation.
Tvn väger ca 40kg.
Tänker att det borde gå att skruva fast den i murstocken med plugg, eller hade ni reglat om väggen?
Tänkt mig ett sådant väggfäste.
https://www.netonnet.se/art/tv/tv-tillbehor/vaggfaste-tv/andersson-wmf-3-0/1006226.9106/
Mvh Rasmus
Tvn väger ca 40kg.
Tänker att det borde gå att skruva fast den i murstocken med plugg, eller hade ni reglat om väggen?
Tänkt mig ett sådant väggfäste.
https://www.netonnet.se/art/tv/tv-tillbehor/vaggfaste-tv/andersson-wmf-3-0/1006226.9106/
Mvh Rasmus
Är man orolig kan man först skruva upp en mindre playwoodskiva (som dälj av tv'n) och sen skruva fästet i den. Det kan göras om skruvpunkterna i fästet inte matchar reglar eller känns för få för säker infästning i gips.
Nackdelen är att det bygger 12mm
Nackdelen är att det bygger 12mm
Är ju enbart en yta på ca 220x270cmG g.kraft skrev:Är man orolig kan man först skruva upp en mindre playwoodskiva (som dälj av tv'n) och sen skruva fästet i den. Det kan göras om skruvpunkterna i fästet inte matchar reglar eller känns för få för säker infästning i gips.
Nackdelen är att det bygger 12
Det är en murstock direkt bakom så finns inte några reglar där. Kan ju klä in hela väggen där med plywood och sedan ska det endå på akustikpanel bakom tvn.G g.kraft skrev:
Ja, playwoodskivan skruvas alltså bara upp ovanpå bef. ytskikt så man får något stadadigt att skruva fästet i. Skivan kan vara mindre än tv'n så den döljs.
Som sagt främst för att anpassa efter reglar eller för stt få fler skruvpunkter mot gips
Som sagt främst för att anpassa efter reglar eller för stt få fler skruvpunkter mot gips
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Populärt i forumet
-
Hur ska jag göra med öppna spisen??
Byggmaterial & Byggteknik -
Pappremsa mellan vägg och tak?
Hur har ni installerat en bygel till er diskmaskin?
Byggställningsrör (typ Burton) som stolpe till en utkraga trall
Veranda med valmat tak. Dimensionering, vinklar bärlinor osv
Byggmaterial & Byggteknik