anders07 skrev:
Det bästa är ju att koppla loss alla rör och tvätta dem ordentligt. Cilit Bang fungerar kanon på dyligt gegg!
Det är inte rören som luktar, det är håligheten i handfatet. Har samma problem här. Har inte attackerat problemet med någon energi men jag tror att regelbunden CilitBang behandling lär fungera ganska bra. Även klorin gör antagligen susen.

• Gilla
Sickan78
  • Laddar…
roland53 skrev:
Ja, då har du en bit att åka, bor i Skåne. För du tänkte väl leverera den personligen? :rolleyes:
Det kanske inte är den som hjälper till som får kramen?

anders07 skrev:
Det bästa är ju att koppla loss alla rör och tvätta dem ordentligt. Cilit Bang fungerar kanon på dyligt gegg!
Jag har blivit lite besviken på Cillit Bang i just det här fallet faktiskt. Det är bra till mycket, men allt fixar det tyvärr inte.

• Ledsen
Harrison
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Det är inte rören som luktar, det är håligheten i handfatet. Har samma problem här. Har inte attackerat problemet med någon energi men jag tror att regelbunden CilitBang behandling lär fungera ganska bra. Även klorin gör antagligen susen.
Aaaah, det finns inget bättre än bekräftelse. :)

Magnus, vad menar du, ska inte ni vuxna män kunna träffas och tvätta handfat och kramas? Ni kanske kan starta en ny trend.

:) nya trender - mögeldoft, sunkigt handfat och främmande människor. vad mysigt det låter.

Man ska närma sig livet med öppet sinne har jag hört.....

Hade samm problem ett tag med mögel/jord lukt från översvämnings hålet. Sprejade med det starkaste rengöringsmedlet hemma som även va lite kletigt typ toarent/WCanka och lät det få sitta ett bra tag innan jag spolade ur med så högt tryck jag kunde hitta och det löste mitt problem.

Krilleman
magda136 skrev:
Så man måste plocka bort vattenlåset för att komma åt mutter, eller..?
Om du demonterar den översta muttern på vattenlåset så kan du lossa bulten som spänner ovan/underdelen samman.

Jag skulle tippa på att du har en Trio Perfekta bottenventil. 6mm insexnyckel ska passa i hålet på ovansidan. Oftast behöver du inte hålla emot på underdelen. Skruva ur skruven helt så är det bara lossa på underdelen!

Pluggventil_G_11_4b28ba3a6cb5b.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit:

Och såhär ser en Trio 8573551 som är helt demonterad:

O-ringen sitter precis i urfasningen ovan gängan på skruven. Den håller ihop "silbrickan" och skruven.

PC150264.JPG
Skapa konto

PC150263.JPG
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
magda136 och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Jag skiter i det helt enkelt.
Jag vet inte vad du äter men det där kan knappast vara en långsiktig lösning på luktproblemet. :p

Redigerat:
skalman1 skrev:
Jag vet inte vad du äter men det där kan knappast vara en långsiktig lösning på luktproblemet. :p
Det luktar i vart fall inte mögel längre. Problem solved!

• Gilla
1457g
  • Laddar…
C
Håll trasor för hål o vid sidan av högtrycksmunstycket o blås på med högtrycken,garanterat rent o Inga gifter I avloppet...

Det blev en kombo. CillitBang tillsammans med vatten från duschen (borttaget strålmunstycke) upprepade gånger gjorde susen. Luktfritt nu.

Tack för allt engagemang!

fbg fbg skrev:
Har samma problem, ibland.
Brukar med jämna mellanrum skölja med vatten i förebyggande syfte. Efter att jag började med det händer det inte lika ofta.
Ett tips är att skruva loss bottenventilen i handfatet (altså inte bara rör och vattenlås) och rengöra ordentligt. Där kan samlas mycket gegga som är svårt att få bort annars.
/Fredrik/
Jag använder en avloppsrensare, som man kopplar in i handfatets blandare och den sprutar ut vatten i andra änden av slangen, många strålar. Det blir väldigt rent med den.

magda136 magda136 skrev:
Jag har blivit lite besviken på Cillit Bang i just det här fallet faktiskt. Det är bra till mycket, men allt fixar det tyvärr inte.
Jag ÄLSKAR Cilit Bang, använder den i duschen, först sprutar man bara vatten med dusch-"mikrofonen" och sedan sprejar man Cilit Bang och gnider lite med en svamp och till sist sköljer med duschen. Jag har en engångs-handske på mig på högra handen när jag gör det, Cilit Bang är ganska starkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.