Status
Tråden går ej att kommentera.
Det är ett vägval man får göra vilken stil man ska ha på tex en tillbyggnad. Oavsett vilken stil jag skulle ha valt på just denna tillbyggnad om det hade varit mitt hus får vi trots allt vara tacksamma för att vi faktiskt får välja hyfsat fritt. Min far brukar berätta om det tidiga 70-talet när det krävdes bygglov för att platera ett 1,5 meters syrenträd i trädgården.
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
I alla fall så ser jag bara ett litet hörn av det befintliga husets fasad mot baksidan och kan inte bedöma det. Av ritningarna att döma så kan det vara mer 1920-tal på framsidan. Vi har byggt till vårt 1920-talshus. Mot husets baksida är man friare och kan frångå husets stil. Mot entrefasaden är det viktigt att man inte frångår husets stil.
All respekt för behovet bygga till!
Det går inte i princip...isolerregler o burspråk ett exempel ...
 
husägare måste få hjälp av Arkitekter inte hamna i omöjligt dilemma! Varför är det negativt?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Kommentarer till hus vi visar ska vara sakliga, trevliga och uppmuntrande. Gillar du det inte så får du hålla det för dig själv.

Det är samma regler som gäller under Socialt & projekt,
Bra att veta. Jag skulle definitivt ha uttryckt mig försiktigare om den som ägt huset skrivit tråden än jag nu gjorde vid ett journalistiskt jobb. Å andra sidan skulle det nog snarare varit under byggprocessen då, varvid kommentarer faktiskt kunnat påverka byggidéerna. Allra minst skulle nog TS varit närvarande och kunnat fört en diskussion om gjorda val.

Att presentera färdiga byggen i rosaskimmer och betacka sig från ifrågasättande kommentarer tycker jag gör det hela rätt ointressant, men ok.
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 5 till
  • Laddar…
Smaken är personlig, men bör ändå få uttryckas, men håller med att det för husägaren inte är kul läsa för negativt skrivna kommentarer. Många kommentarer är ju dock mera inriktade på beskrivningen i texten, och detta tycker jag ändå är högst befogat att kommentera. Det är ingen försiktig utbyggnad, det är en som sticker ut och har en annan stil. Vad man sen tycker om stilen är personligt...
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
C
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[länk]
Hej! Tycker att det var en mycket fin fasadfärg. Jag skulle gärna vilja ha färgkoden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.