10 038 läst · 44 svar
10k läst
44 svar
Mjukvaruuppdatering på Cub Cadet Lawnkeeper?
Jag har ändrat comporten, det går endast att välja den port som kabeln sitter i. Har provat med flera usb-ingångar. Har provat med några olika hastigheter också.Needas skrev:
Sedan en omstart genom att hålla in "GO" 3 sekunder, men ändå inget.
Har inte provat något mer efter första gången. Vädret slog ju till så jag var tvungen att låta "Eric Clipton" löpa fritt för att inte trägården skulle växa igen. Ska väl ge mig på att försöka igen nu i veckan.
Gammal tråd men fick du till uppdateringen ?
Är i tagen att uppdatera våran RS 630 från 2013 nämligen.
Är i tagen att uppdatera våran RS 630 från 2013 nämligen.
Nej, jag fick aldrig igång det. Ska väl se om jag orkar ta tag i det i sommar någon gång när klipparen inte behöver köra och se om jag får till det.
Hur har det gått för dig @miniGranis ?
Hur har det gått för dig @miniGranis ?
Jag har inte haft tillgång till klipparen ännu, men planerar uppgradering i sommar.
Jaha då har jag provat och det gick käpprätt å h-vete.
Jag har en 2013 års RS 630 - körde enligt Tidabs video:
och mitt moderkort fick version 2.90 som INTE är kompatibelt med min HW, den SW jag skall ha är 2.19 - senare kräver en ny HW version på moderkort.
Klipparen är nu "brick'ad" och säger enligt bild vid uppstart.
Toolkit visar, misstänker att det är det inringade som är delar av problemet.
Skickar in moderkortet till Tidab nu och förhoppningsvis kan dom nedgradera kortet till en kompatibel SW går inte det så blir det dyrt.... Tidab har inte 2013 moderkort kvar och då måste klipparen uppdateras till 2017 version med nytt moderkort SAMT vissa sensorer.... Har dock hittat 2013 moderkort hos handlare i England (vet dom inte om dom faktiskt finns i lager)
Jag har en 2013 års RS 630 - körde enligt Tidabs video:
Klipparen är nu "brick'ad" och säger enligt bild vid uppstart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Toolkit visar, misstänker att det är det inringade som är delar av problemet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skickar in moderkortet till Tidab nu och förhoppningsvis kan dom nedgradera kortet till en kompatibel SW går inte det så blir det dyrt.... Tidab har inte 2013 moderkort kvar och då måste klipparen uppdateras till 2017 version med nytt moderkort SAMT vissa sensorer.... Har dock hittat 2013 moderkort hos handlare i England (vet dom inte om dom faktiskt finns i lager)
Tidab har nu lyckats att lägga in rätt FW på kortet och jag har en frisk klippare igen med 2.19 FW = Skönt.
Tack Tidab för bra support.
Tack Tidab för bra support.
Hej,Norlen skrev:
provat det. De ger det bara till ÅF. Pratat med ÅF och de ger inte ut det. Känns lite omodernt att man inte kan uppdatera själv. Så tänkte om någon hade kvar programmet kanske de ville vara vänliga och dela med sig
Ah, ja, det känns lite segt. Mjukvaruuppdateringar är sådant som man idag förväntar sig få gratis och kunna göra själv.T tord86 skrev: