12 659 läst · 28 svar
13k läst
28 svar
Mitt växthusbygge - 5 månader komprimerat till 7 minuter film (Vitavia Cassandra)
Jag har sammanställt nånstans men i storleksordningen lika mycket för växthuset som för det andra tillsammans. Så typ 20000 för växthuset och lika mycket för allt det övriga. Betong och marksten är dyrt! Och bara regelvirket till formen gick loss på 1800 spänn har jag för mig.T Trafikverket1 skrev:
Nja, det kändes ju vid monteringen att det var i lägre prisklassen och bruksanvisningen var kass. Men deras mailsupport var guld! Svar inom 30 minuter!K karny889 skrev:
Annars tror jag det kommer att funka kanon för oss. Har inte hunnit odla i det ännu så vet inte om vädringen räcker.
Jättefint blev det, har en fråga hur djupt grävde du för grunden, och hur breda är leckablocken ?BiFuel skrev:
Ja ja, det hade väl inte tagit 5 månader om jag kunnat lägga tid och jobba kondenserat. Men med den lilla tid man har så tog det från slutet av april till slutet av september att få det klart. Eller klart - det ska fortfarande återfyllas lite mer runtom samt läggas en rad med sten runt också. Sen så.
Men för den som vill se mig slita lite och hur bygget gick till så ta en titt på filmen. Om du är otålig kan du ju ställa in Youtube på att spela upp i 2x hastighet så blir det bara 3,5 minuter
[media]
Lite svårt att svara på eftersom marken lutar. Själva "gropen" är kanske som mest 50 cm och som minst 20 cm. Sen grävde jag rännorna för att gjuta sulan ca 20-30 cm och fyllde dem med makadam.B BTH skrev:
Leca är 9 cm för framsidan och långsidan med odlingslåda. Baksidan och bakre långsida är 12 cm. Ville ha lite stadigare där eftersom jag motfyllt med jord.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilken färg till plåttak med 4-5 graders lutning?
Tak & Vind -
Vart hitta 5-10mm filtermatta G1 och G2 snabbt
Ventilation -
Hittelön - Stoneworld smoke 5x5 cm
Badrum -
Nice F730 - larm 325 temperaturbegränsning
Värmepumpar -
Logga in remote på 5G-modem via UCG Ultra och Teleport?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G