20 323 läst · 37 svar
20k läst
37 svar
Mitt projekt 2!!!
nej locken e ej kapade utan jag har sågat ur trallen så.
ja, jag har impregnerat där.
impregnerar all ändträ på trallen när jag lägger.....
mitt takutsprång går ut så det kommer ej regn så långt in samt att denna altan ligger i nordost läge å ej söderläge.....
mvh
estwing
ja, jag har impregnerat där.
impregnerar all ändträ på trallen när jag lägger.....
mitt takutsprång går ut så det kommer ej regn så långt in samt att denna altan ligger i nordost läge å ej söderläge.....
mvh
estwing
Nu vet jag inte var i Västra Götaland du bor men bor nu närmare kusten än 10 km så regnar det sällan uppifrån utan det kommer mer sidled pga. vind.estwing skrev:
Annars ser det mycket fint ut. Blir mycket att måla och sköta om bara...
jag vägrar måla OM!!!:@John J skrev:
håller me dig, mycket att måla.
nej bor ej närmare än 1 mil.
evanläkten är ej kapad utan jag har sågat ur trallen efter evanläkten.
därav så har jag ej sågat i huset nåt d^_^b(rena mordet att göra det*.q(;^p
den trallen jag sågade ur har jag impregnerat då impregeringen aldrig når ända in.d^_^b
mvh
estwing
Hej Estwing!
Har gått igenom projekt 1 och nu projekt 2 som passiv bevittnare, gillar dina projekt skarpt!
Nu har mitt eget projekt satt igång inspirerat av dig, har dock några frågor.
När du plintar kör du med makadam i botten tillsammans med en 35x35 trädgårdsplatta vad jag förstått, fyller du med makadam på sidorna också eller kör du med den utgrävda jorden där?
Hur ser egentligen dimensionerna ut på ditt staket? Hur lång är "spjälorna"? Tycker du fått till dimensionerna väldigt bra.
Vad impregnerar du ändarna med? Är inte risken att det ska bli lite annan färg än övriga trallen?
Du skrev att du har pallat upp överliggaren lite så den lutar utåt, menar du då att det är en glipa på insidan av staketet eller har du fixat till en "remsa" som du lagt under hela överligggaren?
Det var nog allt....
Förhoppningsvis dyker det upp byggbilder från mitt projekt också här i framtiden...
Har gått igenom projekt 1 och nu projekt 2 som passiv bevittnare, gillar dina projekt skarpt!
När du plintar kör du med makadam i botten tillsammans med en 35x35 trädgårdsplatta vad jag förstått, fyller du med makadam på sidorna också eller kör du med den utgrävda jorden där?
Hur ser egentligen dimensionerna ut på ditt staket? Hur lång är "spjälorna"? Tycker du fått till dimensionerna väldigt bra.
Vad impregnerar du ändarna med? Är inte risken att det ska bli lite annan färg än övriga trallen?
Du skrev att du har pallat upp överliggaren lite så den lutar utåt, menar du då att det är en glipa på insidan av staketet eller har du fixat till en "remsa" som du lagt under hela överligggaren?
Det var nog allt....
Förhoppningsvis dyker det upp byggbilder från mitt projekt också här i framtiden...
hej kul att du gillar det jag bygger.richmoijn skrev:Hej Estwing!
Det var nog allt....
sant med plattan i botten å jag fyller kanske lite gran med makadam sen blir det jorden jag grävde upp.
ändarna oljar jag in försiktigt så det ej hamnar ovanpå trallan då den mörknar annars, vanlig olja för ändträ.
jag det blir en liten glipa på insidan. ärligt talat så tycker jag det blir snyggt med en liten *svart* linje som går hela vägen med tanke på att räcket är ljust....
här e en bild på det....
mvh
estwing
hej igen...
tack för era ord...värmer..
nu e det dax att bygga igen underdelen på detta projekt med...
e kass på paint så hoppas ni förstår min lilla förklaring...
kommer att bli som den stora altanen med en gärdsgård men problemet är att denna altan ligger 40 cm högre än den stora å bygga en mur ända upp så kommer det se ut som ett stort castle..:wow:
bygger en bit upp för att sedan bygga en plankvägg innanför som tar sista inteckningen...
mellan mur å plankningen kommer att bli en rabatt som kommer ca 70 cm upp med växter som kommer täcka in sista gluggen när den växt tills sig....
snurrig förklaring men kommer la köra en uppdatering bit efter bit.....
här e 3 bilder från starten ikväll....
märkt ut med markfärg vart muren skall vara....
granitstenen är utlagda som gärdsgården skall stå på.....
mvh
estwin
tack för era ord...värmer..
nu e det dax att bygga igen underdelen på detta projekt med...
e kass på paint så hoppas ni förstår min lilla förklaring...
kommer att bli som den stora altanen med en gärdsgård men problemet är att denna altan ligger 40 cm högre än den stora å bygga en mur ända upp så kommer det se ut som ett stort castle..:wow:
bygger en bit upp för att sedan bygga en plankvägg innanför som tar sista inteckningen...
mellan mur å plankningen kommer att bli en rabatt som kommer ca 70 cm upp med växter som kommer täcka in sista gluggen när den växt tills sig....
snurrig förklaring men kommer la köra en uppdatering bit efter bit.....
här e 3 bilder från starten ikväll....
märkt ut med markfärg vart muren skall vara....
granitstenen är utlagda som gärdsgården skall stå på.....
mvh
estwin
Redigerat:
nu e plankramen klar å avvägd.
släppt 22 mm springa för luftning.
på planken skall platonmatta sättas därav luftspringan.
upptill har jag visat att det skall läggas stora kullersten.
på ramen som e utlagd skall det nu läggas en gärdsgård lika hög som planken går...
återkommer när jag fått mera gjort...får göra en skiss på detta me kanske så ni ser...:|
mvh
estwing
släppt 22 mm springa för luftning.
på planken skall platonmatta sättas därav luftspringan.
upptill har jag visat att det skall läggas stora kullersten.
på ramen som e utlagd skall det nu läggas en gärdsgård lika hög som planken går...
återkommer när jag fått mera gjort...får göra en skiss på detta me kanske så ni ser...:|
mvh
estwing
hej igen..
efter lite frånvarande på denna tråd så har jag iaf gjort klart min gärdsgårdsmur...
hoppas ni gillar sluresultatet....
i rabatten kommer det att sättas röda rosor av nån sort....
har tyvärr inga gröna fingrar..
mvh
estwing
efter lite frånvarande på denna tråd så har jag iaf gjort klart min gärdsgårdsmur...
hoppas ni gillar sluresultatet....
i rabatten kommer det att sättas röda rosor av nån sort....
har tyvärr inga gröna fingrar..
mvh
estwing