P
Pex rör till duschblandare och handdukstork förberedda. Sätter även upp en dosa om jag i framtiden vill ha elpatron i handdukstorken.
Funderar på om dosan ska sitta lite högre, kanske inte blir så snyggt om det ska hänga ut en sladd där.
Installationsvägg med förberedda PEX-rör och dosa för framtida elpatron i en pågående byggrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
Då var plywooden uppskruvad på 2 av väggarna.
Plywoodskivor uppskruvade på väggen med märken för skruvar och en nivå verktyg vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plywood monterad på två väggar med synliga skruvar, vattenpass och borr på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mike_the_pip3 och 3 till
  • Laddar…
Kul att se att det går framåt!

Har du någon uppfattning än så länge på nedlagd tid? Försöker estimera moment i ett 180x230-utrymme med liknande förutsättningar bortsett från snedtaket.

/ Tomas
 
P
Oj, försöker inte att räkna timmarna men om jag får gissa så:
Riva golv och ta bort all torv, 5 timmar
Regla upp samt dra avloppsrör&PEX, ca 15 timmar
Lägga golvspånet, 4 timmar.
Regla upp väggarna samt skruva fast rörhållare till PEX. 20 timmar.
Återstår säkert 1-2 dagar med väggarna och sedan ska taket få spottar och gipsas, väggarna gipsas. etc....
 
  • Gilla
Pajenjohan och 1 till
  • Laddar…
P
Några detaljbilder på väggen innan skivorna skruvades upp. Förstärkte upp där blandaren ska sitta då det inte kändes helt stabilt med 70 reglarna och då väggen är dubbel mot sovrummet så är det ingen skiva på baksidan av reglarna som stabiliserar upp.

Förstärkt vägg med träreglar och isolering där installation av blandare förberetts innan uppsättning av gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstärkt väggsektion med träreglar och isolering där blandare ska monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träreglar med isolering och förstärkningsplatta där blandaren ska monteras i en vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mike_the_pip3
  • Laddar…
P
Skruvat lite mer.
Installation av eluttag och kabeldragning i trästomme under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyuppsatt plywoodvägg med synliga skruvar och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det brun/svart papp du har mot ytterväggen?
 
P
Vanlig vindpapp. Gammalt dragigt hus. Ska sätta lite isolering mot snedtaket.
 
T tomnil skrev:
Kul att se att det går framåt!

Har du någon uppfattning än så länge på nedlagd tid? Försöker estimera moment i ett 180x230-utrymme med liknande förutsättningar bortsett från snedtaket.

/ Tomas
Jag har nyligen renoverat mitt badrum i mitt radhus. 165x230cm. Min pappa har jobbat som byggnadsingenjör hela sitt liv och han sa ungefär "försök räkna ut tiden du tror det tar sen dubblar du det". Jag trodde jag skulle göra det på tre veckor. Började rivning ca 1v innan min semester, jobbade i badrummet under mina 4v semester och det blev "klart" ungefär 2v senare. Det tog lite tid dock att få hit elektrikern men badrummet gick att använda. Så försök räkna ut vad allt tar och dubbla det är nog ett bra riktmärke. Jag trodde kakling o fogning skulle ta två dagar men det momenten tog nog en vecka för mig.. Tänk också på alla moment som ska torka och vila till sig inför nästa steg.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Jo allt tar sin tid. Hoppas bli klar framåt påsk men det blir säkert senare. Orkar inte jobba hemma i veckorna längre så det blir ju max 12 timmar effektivt i veckan.
 
P
Tex. sånt här tar tid. Trodde iof inte att det gamla taket var i våg men ca 35 mm på så liten yta.
 
P
Tog en liten paus i byggandet men nu är i alla fall takgipset på plats.
Tak med nyinstallerat gipsskivor och infällda spotlights, väggar klädda i plywood.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett rum under konstruktion med nylagda gipsskivor på taket och oskyddade träväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat takgips i ett pågående byggprojekt med synlig trävägg och inbyggda spotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
michfris och 1 till
  • Laddar…
Snyggt!

Vilka och hur många spottar har du valt? Nöjd än så länge med ljusbilden?
 
P
4st Hide a Lite Multi 1208 på 3.5 W.
Lite svårt att se hur slutresultatet blir med omålad gips och Plywood på väggarna men det lär ju inte bli mörkare. Ska kompletteras med belysning vid spegeln också så jag tror det kommer att räcka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.