P Peter_K skrev:
Tog mig en titt innan jag gick och la mig igår och upptäckte att det hade bildats en del blåsor under golvduken. Pratade med leverantören och det kan tydligen hända ibland att det blir gasbildning och deras råd var att få på plattorna på golvet så fort som möjligt samt om det var större blåsor så skulle jag skära upp dem och sedan sätta en ny bit duk över med Keraseal innan plattläggningen. Så nu blev det helt plötsligt lite bråttom att bestämma golv :(
Gammal tråd..
Jag håller på med ett badrum och har också tänkt använda Kiilto. Reagerade när jag läste beskrivningen att plattorna skall läggas inom 72h för att inte få blåsor om man använder deras M100 lim för folien. Är det det limmet du använt? . Jag är är glad om jag klarar mig med 72 dagar. :crysmile::crysmile: Har någon använt sig av deras K2 som lim till golv och väggar? Står att den fungerar med foliesystem. Kan det vara ett alternativ?
 
P
M mojjen skrev:
Gammal tråd..
Jag håller på med ett badrum och har också tänkt använda Kiilto. Reagerade när jag läste beskrivningen att plattorna skall läggas inom 72h för att inte få blåsor om man använder deras M100 lim för folien. Är det det limmet du använt? . Jag är är glad om jag klarar mig med 72 dagar. :crysmile::crysmile: Har någon använt sig av deras K2 som lim till golv och väggar? Står att den fungerar med foliesystem. Kan det vara ett alternativ?
M1000 Eco står det i offerten.
 
P Peter_K skrev:
M1000 Eco står det i offerten.
Ok det är den de skriver att det max får gå 72h. Använde du den på väggarna också?
Skall utforska alternativen lite.
 
P
M mojjen skrev:
Ok det är den de skriver att det max får gå 72h. Använde du den på väggarna också?
Skall utforska alternativen lite.
Samma på golv och vägg. Köpte allt från Kakelplattan.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.