P
Slangen ska ju läggas i sk dubbelslinga för att undvika kalla partier. Fuskade dock lite där man ändå inte står och går.
 
P Peter_K skrev:
Slangen ska ju läggas i sk dubbelslinga för att undvika kalla partier. Fuskade dock lite där man ändå inte står och går.
Håller helt med, drömmer om ett enkelt förläggningssätt men när det kommer till kritan får man kavla upp ärmarna och tänka till långsiktigt.
 
  • Diagrams showing three different underfloor heating layout patterns
  • Diagram över tre typer av golvvärmesystem: Serpentine, Double Serpentine och Counter Flow, med färggradient och layout.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Annars får du sätta i en vanlig förhöjningsring
 
Japp
 
  • Gilla
MartinP666 och 1 till
  • Laddar…
P
12 mm Förhöjningsring monterad samt lite mera klammer. Blir nog bra det här men får nog köpa mera flytspackel.
12 mm förhöjningsring installerad på röd golvvärmeplatta med kablar och klammer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
12 mm förhöjningsring monterad på rörgenomföring med klamrar på ett nät och golv i förberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv med monterad 12 mm förhöjningsring, klammer och en vattenpass på ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias och 5 till
  • Laddar…
P
Tryckprovar slangen. I stort sett oförändrat efter 12 timmar.
Tryckmätare ansluten till en slange med mätningsresultatet vid 6 bar, visar ingen läckage efter trycktest.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Manometer ansluten till kopplingsdel med slang visar tryck på skala, mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
michfris
  • Laddar…
P
Golvet färdigprimat och imorgon blir det förhoppningsvis flytspackling.
Det var inget bra råd jag fick att lägga armering och slang innan primningen. Bildades en massa skum som blev till pölar som jag sen fick ligga och torka upp. Handskar är också bra att ha då det inte är så lätt att tvätta bort primern.
 
När jag gjorde själv så primade jag både före och efter. Dock upplevde jag aldrig"pölar". Tyckte det torkade upp ganska snabbt...
 
P
Primern ska ju flytas inom 24 timmar så det var därför jag inte gjorde det innan. Optimalt om man har tiden att först prima. Sen lägga armering och golvvärme i en följd men svårt att få tiden att räcka till. Hursomhelst blev det ördentligt primat och imorgon f.m ska vi flyta första omgången.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Brukar prima först sen om det gått för långt tid så har jag primer i en pumpspruta och duschar ut på golvet, då slipper man pölar torkar fort och då kan man duscha ut flera ggr. Har man skött sig och har rent utanför så är det inga problem
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
P
Då var 1a omgången klar.
Nyjuten betonggolv med släta och jämna ytor i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mike_the_pip3 och 4 till
  • Laddar…
P
Tappat lite fart men nu rullar det på. Golvet färdigspacklat. Blev perfekt fall med hjälp av en van golvläggare.
Gjort klart med avloppet till handfatet och håller nu på med det som jag avskyr, spackla och slipa tak.
Avloppsrör och vattenledningar installerade i en vägg under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör och vattenledningar installerade i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
P Peter_K skrev:
Tappat lite fart men nu rullar det på. Golvet färdigspacklat. Blev perfekt fall med hjälp av en van golvläggare.
Gjort klart med avloppet till handfatet och håller nu på med det som jag avskyr, spackla och slipa tak.
[bild]
[bild]
Ser mycket k bra ut, inte alls likt det ormbo jag fick med avlopp och rör.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.