tarkett och forbo är väl dom tillverkare som finns förutom gerflor

Jo Gerflor är ju mycket finare rent mönstermässigt tycker jag så jag undrar varför de måste göra mattorna så annorlunda gentemot de andra. Och följdfrågan blir så klart varför de andra inte tar fram mer varanter på mönster än det som finns i dag... :)

Gerflor är väl franskt? tror jag kanske därför dom är lite annorlunda uppbyggda, det är glasfibertrådar i mattan som armering, därför måste man värma mer än på en vanlig matta.
Man kan täta med aquatät mellan mattan och brunns sätet.

Tror att Sverige är för litet för att ha flera mönster? Blir stora kostnader att lagerhålla 30-40 olika mönster

P pedda77 skrev:
Är det någon på detta forum som varit med om att våtrumsmattan missfärgats "svart" runt avloppsbrunnen? Vi renoverade vårt badrum och la in en svart/vit-rutig våtrumsmatta. Den blev efter några månader missfärgad runt avloppsbrunnen. Arbetet gjordes om på reklamation och nu, efter 2 månader, har det hänt igen, ny matta - samma missfärgning. Det är olika firmor som gjort arbetet och ingen av de kan förstå varför det händer?
Ser att tråden har några år på nacken men... Har nytt badrum sen ett halvår tillbaka och har exakt samma problem, rutiga gerflor mattan, mörk missfärgning runt golvbrunnen. Kom ni fram till en lösning? Fanns det något att göra? Är mest nojig att det ska vara en 'farlig' missfärgning...

Det du ev kan göra är att sluta använda badrummet och se om missfärgningen bleknar / försvinner efter några veckor.
Reklamera till firman som la in mattan

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.