11 226 läst · 16 svar
11k läst
16 svar
Mina erfarenheten av Visonic Powermaster-33
Vet inte om du vart inne och kollat på Lundix sida angående SPC?Sjösala skrev:@Blaxtar hur gick det med de framtida projekten. Främst intresserad av ihopkoppling med hemautomation?
Jag velar lite kring larmsystem men just för tillfället lutar det åt någon powermaster (10, 360R, eller möjligen 33). Lockas kanske främst av 360R för att den verkar ha det stöd jag vill ha för att styra hemautomation, dock har jag inte sett några bra beskrivningar på vad som är möjligt och hur smidig konfigurationen är. Ett annat alternativ är att lyckas koppla ihop larmet med ett separat system för hemautomation, såg något projekt om det angående vanderbilt SPC via linux. Kul projekt men jag är inte jättesugen på att behöva ha en dator igång 24/7 för att detta ska fungera.
Hur har du och ni andra gjort?
https://www.lundix.se/smarta-losningar
Ledsen för sent svar, tiden räcker inte riktigt till som småbarnsförälder. Jag är fortfarande mycket nöjd med mitt PowerMaster, det tuffar på och gör precis vad det ska. Integrerade det till min hemautomation med hjälp av en Fibaro Universal Sensor och ett universalrelä från Kjelle - det fungerar klockrent. Ett belysningsschema tänder utvalda lampor när vi frånkopplar och släcker alla lampor när vi tillkopplar. Dessutom så tänds lyset om larmet av någon anledning skulle utlösas. Med en mer avancerad utgångsmodul så skulle det gå att skräddarsy ännu mer. Länk till universalrelät och ett kopplingsschema nedan, hör av dig om det är något mer jag kan hjälpa till med :-DSjösala skrev:@Blaxtar hur gick det med de framtida projekten. Främst intresserad av ihopkoppling med hemautomation?
Jag velar lite kring larmsystem men just för tillfället lutar det åt någon powermaster (10, 360R, eller möjligen 33). Lockas kanske främst av 360R för att den verkar ha det stöd jag vill ha för att styra hemautomation, dock har jag inte sett några bra beskrivningar på vad som är möjligt och hur smidig konfigurationen är. Ett annat alternativ är att lyckas koppla ihop larmet med ett separat system för hemautomation, såg något projekt om det angående vanderbilt SPC via linux. Kul projekt men jag är inte jättesugen på att behöva ha en dator igång 24/7 för att detta ska fungera.
Hur har du och ni andra gjort?
https://www.kjell.com/se/produkter/...llbehor/universalrela-12-24-v-2-a-24-v-p50602
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder