2 577 läst · 20 svar
3k läst
20 svar
Min nya kap såg gmc 8 sjl såga ojämnt
Vet du inte vad har för klinga?gasto skrev:Sågat lite nu tycker den är väldigt känslig ändå om man håller brädan helt still i läge., ibland blir de ofta nått skumt mönster i skäret. Hade aldrig detta problem med dewalt, sedan är sågklingan original väldigt dålig den som ingår, blir nästan varje gång nån stå eller flisa som försvinner i trät snittet.. Kina klinga är det säkert..Bosch optiline 48t klingan hade ja på förra sågen som var riktigt grym
Är det inte original? Och är det original så är det förmodligen inte klingan det är fel på, men visst omöjligt är det inte även om jag tvivlar.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 886 inlägg
Men byt till klingan som sitter i Dewalten den har ju funkat.
Protte
Protte
En annan sak ja tänkte på. Varför är det ett kryss på stativet som sågen står på. Ser att folk ha sin såg typ där vid krysset är det tanken eller vad? Har man sågen där bak så har man typ ingen nytta av sågbänken imoed brädan kommer utanför stödbenen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får också sådana spår i mina brädor ibland. Det är alltid kopplat till att brädan inte är rak/plan, och därmed inte ligger still genom hela snittet. Dvs när brädorna är kupade och/eller vridna. Om det bara är lite så går det nog att tvinga fast med en ordentlig tving. (Huruvida man gör det beror ju på hur bråttom man har och hur kritiskt det är att snittet blir perfekt. Har man ej plana brädor så spelar kanske inte snittytan så stor roll i slutändan...)
Så material i kombination med handhavande ger resultatet.
Så material i kombination med handhavande ger resultatet.
Nä säkert är det så brädan ej är rak.. men fick aldrig några sånna mönster med dewalten.. men skit samma det spelar mindre roll..håller man den med handen så bli de mindre märken än med tvingen. Tvinga spänner bara på en punkt, Medans handen tycker både in och neråt.. gilla som sagt bara dewalt i kapsåg allt annat är Bosch bättre tycker jag, kanske även kapsåg återstå att se
Liknande trådar
-
Kap- och gersåg åt upp sina nya kol
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Makita nya kap/ger/klyvsåg..
Nya kap-ger-sågar från Einhell
Nya Makita kap/ger-sågen!
Nya maskiner, råd och tips (bordssåg, kap/gering, sticksåg mm)
Verktyg, Maskiner & Fordon