9 577 läst · 32 svar
10k läst
32 svar
Min kapskiva har fastnat i vinkelslipen !?
Violina skrev:Ibland går det inte att undvika heller, man måste dela något på ett visst ställe, kommer inte åt att göra det på "rätt sätt" och ingen möjlighet att göra det med plasma eller skärbrännare..
Men jag håller med dig, med erfarenheten man har idag är det en sån sak som man i de flesta fall lyckas undvika..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag börjar ledsna på mig själv. Muttern går ingenstans.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 423 inlägg
Får du in den i muttern men det är för hårt att dra så behöver du bara mer moment. Ta ett metallrör och trä över den där och så får en kompis hålla den på plats medan du trycker?Gauthier skrev:
Kan funka med en större fast nyckel eller annat också....
Jag har bara sett detta göras på Youtube i bilsammanhang så jag vill inte bli ansvarig för några skador 😅
TACK!! Nu gick det! Så sjukt vad byggahus levererar, och det snabbt! Jag blir tårögd.Dan_Johansson skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hädanefter bara tajta till för hand, alltså?
I detta fall började piggarna i nyckel ge sig, se bild ovan. Jag tror jag hade bara pajat nyckeln.Farstatjej90 skrev:Får du in den i muttern men det är för hårt att dra så behöver du bara mer moment. Ta ett metallrör och trä över den där och så får en kompis hålla den på plats medan du trycker?
Kan funka med en större fast nyckel eller annat också....
Jag har bara sett detta göras på Youtube i bilsammanhang så jag vill inte bli ansvarig för några skador 😅
Allvetare
· Västra götaland
· 9 423 inlägg