69 722 läst · 21 svar
70k läst
21 svar
Min högtryckspruta har tappat trycket vad kan det bero på?
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Det är 1 maj och det är dags att göra rent terassen på baksidan.
Problemet är att min Kärscher 5.185 inte alls trycker lika hårt som den brukar. Den fungerar på så sätt att den sprutar vatten jämntoch så men jag kan lätt hålla den med en hand (det har jag flr mig att jag inte brukar kunna göra) samtidigt som jag sprutar för fullt nära något.
Högtrycksprutan har ca 2-3 år på nacken.
Går det att fixa eller måste jag köpa en ny maskin? Maskinen hae förvarats i det ej uppvärmda förrådet över vintern.
Problemet är att min Kärscher 5.185 inte alls trycker lika hårt som den brukar. Den fungerar på så sätt att den sprutar vatten jämntoch så men jag kan lätt hålla den med en hand (det har jag flr mig att jag inte brukar kunna göra) samtidigt som jag sprutar för fullt nära något.
Högtrycksprutan har ca 2-3 år på nacken.
Går det att fixa eller måste jag köpa en ny maskin? Maskinen hae förvarats i det ej uppvärmda förrådet över vintern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Tack huggan, du har besparat mig 3000 kr. Det var vattentrycket från från ena utkastaren som behöver rengöras. Har hänt en gång tidigare. Då var det en spindel som byggt ett lite bo i utkastaren.
Rensa utkastaren får jag fixa senare för nu ska här sprutas vatten.
Rensa utkastaren får jag fixa senare för nu ska här sprutas vatten.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Ja, en av "munstyckerna" verkar ha frysit sönder.
Jag har en gammal K550 som läcker...har bytt packningar i pumphuset 2ggr, ingen kostnad men ett jäkla meck....tror definitivt att dom ogillar kyla....hittade en sida där man kan identifiera och beställa reservdelar till gamla Kärchertvättar... LÄNK
Om vattnet in i maskinen, så läste jag på Kärchers hemsida om att slanglängden in, bör vara minst 7,5m....undrar varför??
Citat Kärcher:
"Minimum längd på tilloppsslang/matarvattenslang är 7,5 meter. Gäller alla högtryckstvättar."
Om vattnet in i maskinen, så läste jag på Kärchers hemsida om att slanglängden in, bör vara minst 7,5m....undrar varför??
Citat Kärcher:
"Minimum längd på tilloppsslang/matarvattenslang är 7,5 meter. Gäller alla högtryckstvättar."
Läcker den "i /under" maskinen? då är det nog samma fenomen som min( se föregående inlägg)....Per Eskilsson skrev:
scrolla ner till sid 15 i bifogad pdf och beställ packningarna #12 eller #15 och byt dom så funkar det nog.... PdF
jag gav 50kr för en packningsats (3st) från Granngården sist
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Har du rensat inloppsfiltret på inkommande vatten? Skruva loss "gardena"kopplingen på maskinen och pilla ut filtret.
Del nr. 4 på den här bilden:
http://www.ransomspares.co.uk/diagr... premium eco!ogic home t250 eu (1.180-660.0)/
Hade ingen aning om att det fanns det när min frös i sönder i vintras. Förvara i varmförråd. Det är mycket svårt att tömma den på allt vatten som finns i den.
www.waxdog.se är ÅF av reservdelar till Kärcher och har support i första klass!! Jag fick hjälp med vilka delar jag behövde byta för att få den fungerande igen.
Köpte även 12 meter gummislang för 749:- av honom som är så jäkla bra istället för plastskiten som sitter på min.
Del nr. 4 på den här bilden:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.ransomspares.co.uk/diagr... premium eco!ogic home t250 eu (1.180-660.0)/
Hade ingen aning om att det fanns det när min frös i sönder i vintras. Förvara i varmförråd. Det är mycket svårt att tömma den på allt vatten som finns i den.
www.waxdog.se är ÅF av reservdelar till Kärcher och har support i första klass!! Jag fick hjälp med vilka delar jag behövde byta för att få den fungerande igen.
Köpte även 12 meter gummislang för 749:- av honom som är så jäkla bra istället för plastskiten som sitter på min.