Vanligt fel på dessa högtryckstvättar är att nr 7 fastnat när den stått stilla en längre tid.
 
Akahigi
Någon som biffat till vattenförsörjningen till högtryck/övrigt med en trädgårdspump och vet hur det funkar?
 
Min behöver ha 7 liter/minut när man kör för fullt. Filter innan tvätten är att rekommendera.
 
pelpet skrev:
Jag har en gammal Alto (nilfisk?) där motorn stänger av om man släpper spruthandtaget. Verkar vara något trycksensorfel. Då får man koppla loss vattenslangen så börjar den funka igen. Reptips?
Jag har samma problem med min Alto, har du kommit på någon lösning på problemet?
 
Min tappade också trycket en gång och då hade jag skit i munstycket, tydligen hade en liten sten lyckats sätta sig där.
 
reez skrev:
Men det är riskabelt att förvara högtryckstvätten i ouppvärmt utrymme. Jag hsr vsrit med om två som frusit sönder
Bara att köra igenom en liter glykolblandat vatten det sista man gör på säsongen. Om man inte tycker att man har plats för tvätten i stugvärmen, vill säga.
 
Norrhyttan skrev:
Bara att köra igenom en liter glykolblandat vatten det sista man gör på säsongen. Om man inte tycker att man har plats för tvätten i stugvärmen, vill säga.

Smart! Kan man väl nästan göra oavsett hur man ska förvara den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.