Dom är sålda till något chinops företag. Mer finns att läsa på atlas hemsida

Jaha... Då har man en Milwaukee i sin hand!

Kvalitet! Den känns så otroligt gedigen i alla detaljer. Chuck, strömbrytare, momentväljaren etc, etc. Batteriet sitter perfekt utan glapp.

Nu ska det det börja borras o skruvas "lite" för att få lite känsla. Sedan lovade jag en test mellan min gamla Bruksbo och min nya Milwaukee Lok-Tor. Jag återkommer om detta.

Jag vill påpeka att jag inte har använt andra kvalitetsmärken som Makita, BOSCH (blå), Dewalt etc. Så jag har inte direkt något att jämföra med i samma klass. Jag säger bara att mitt första intryck är mycket positivt. Jag är övertygad om att de nämnda märkena också håller hög kvalitet.

Jag valde Milwaukee av fyra skäl:
1. Enligt uppgift bättre chuck
2. 1700 varv/min på andra växeln och 500 på första
3. Enligt uppgift bättre motor som klarar högre belastning
4. 5 års global garanti (trots att den är inköpt i USA)

Ca 1500:- ink två batterier (2.4Ah) och deras HD lampa så kan man inte klaga tycker jag. Jag fick köpa en konverter mellan 230 och 120 från Kjell&Co för 198:-. Motsvarande borrskruvdragare ligger ju på nästan 5000:- här hemma med moms.

Du slapp tull och moms med andra ord, eller?
Vart beställde du ifrån?

VerktygsNisse skrev:
Jaha... Då har man en Milwaukee i sin hand!

Kvalitet! Den känns så otroligt gedigen i alla detaljer. Chuck, strömbrytare, momentväljaren etc, etc. Batteriet sitter perfekt utan glapp.

Nu ska det det börja borras o skruvas "lite" för att få lite känsla. Sedan lovade jag en test mellan min gamla Bruksbo och min nya Milwaukee Lok-Tor. Jag återkommer om detta.

Jag vill påpeka att jag inte har använt andra kvalitetsmärken som Makita, BOSCH (blå), Dewalt etc. Så jag har inte direkt något att jämföra med i samma klass. Jag säger bara att mitt första intryck är mycket positivt. Jag är övertygad om att de nämnda märkena också håller hög kvalitet.

Jag valde Milwaukee av fyra skäl:
1. Enligt uppgift bättre chuck
2. 1700 varv/min på andra växeln och 500 på första
3. Enligt uppgift bättre motor som klarar högre belastning
4. 5 års global garanti (trots att den är inköpt i USA)

Ca 1500:- ink två batterier (2.4Ah) och deras HD lampa så kan man inte klaga tycker jag. Jag fick köpa en konverter mellan 230 och 120 från Kjell&Co för 198:-. Motsvarande borrskruvdragare ligger ju på nästan 5000:- här hemma med moms.
Jag tycker mig höra en blivande "troende" ;D

Jesca_j skrev:
Du slapp tull och moms med andra ord, eller?
Vart beställde du ifrån?
Ja, jag slapp tull o moms. Beställde till en kompis i USA frå nToolbarn.com som skickade med DHL med typen "Document". Ingen tull, ingen moms. På paketet skev han "Tools gift - $25".

Helnöjd!

geschwint skrev:
Jag tycker mig höra en blivande "troende" ;D
Kan du va säker på!
;D

Verktygsnisse : Kan du inte beställa en till sån måntro ? :)

• lantlig3_2_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Jag har en AEG 12 volt med 2,2 ah batteri. Tror ni man kan använda laddaren till motsvarande Milwaukee
(LokTor S 12 TX NiMH) som man importerar via sin bror som åker till USA flera ggr/år.

LOB

ps: AEG:n är jättebra men prylar får man ju aldrig för mycket avds

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.