Jag såg även nu att festfloors grejer säljs på microcement-stockholm.se, men betydligt dyrare där. Förmodar att det är deras egna hemsida man beställer från för att få det billigast?
 
T Ted Hörman skrev:
Hej på er!

Mycket inspiration man får av er här i tråden! Har ett gäng frågor angående microcement som jag hoppas någon av er har möjlighet att besvara, har scrollat igenom men inte lyckats hitta några svar ännu.

1. Vart köper ni microcementen ifrån? Är det denna hemsidan [länk] ? Jag har tittat lite på Design By Cement som numera säljs på Bauhaus, men tycker prislappen är ganska saftig. Vet ni annars om det går att köpa på plats i Polen? Har en vän som är där titt som tätt så hade isåfall löst sig smidigt med leverans.

2. Hur går det till vid nya badrum där applicering sker direkt på tätskiktet? Har läst att man ska bredspackla med kakelfix på våtrumsfolien först, men är detta nödvändigt eller kan man bara primea och köra på direkt med microcementen?

3. Går det att köpa större kvantitet än 10m2? Lär behöva runt 75kvm totalt. Och vilken kulör tror ni är mest "betonglik"? Har ett synligt betonggolv som jag gärna vill efterlikna i badrummet.

Vore tacksam för alla svar ni kan tänkas ha!
Hej
Vi köper från microcement08 ( CIMENART) visst lite dyrare dock bra kvalitet.
Ja, man ska beeddspackla med fix ( samma märke som tätskikt)
Ja där du kan köpa hur mycket du behöver och färdiga blandad
Mvh
 
T Ted Hörman skrev:
Hej på er!

Mycket inspiration man får av er här i tråden! Har ett gäng frågor angående microcement som jag hoppas någon av er har möjlighet att besvara, har scrollat igenom men inte lyckats hitta några svar ännu.

1. Vart köper ni microcementen ifrån? Är det denna hemsidan [länk] ? Jag har tittat lite på Design By Cement som numera säljs på Bauhaus, men tycker prislappen är ganska saftig. Vet ni annars om det går att köpa på plats i Polen? Har en vän som är där titt som tätt så hade isåfall löst sig smidigt med leverans.

2. Hur går det till vid nya badrum där applicering sker direkt på tätskiktet? Har läst att man ska bredspackla med kakelfix på våtrumsfolien först, men är detta nödvändigt eller kan man bara primea och köra på direkt med microcementen?

3. Går det att köpa större kvantitet än 10m2? Lär behöva runt 75kvm totalt. Och vilken kulör tror ni är mest "betonglik"? Har ett synligt betonggolv som jag gärna vill efterlikna i badrummet.

Vore tacksam för alla svar ni kan tänkas ha!
1. Köpte därifrån, ja!
2. Kontrollera med tillverkaren av tätskiktet, tror faktiskt att vissa inte kräver fix innan.
3. Jag körde FF-3000N Grey 3, blev rättså betonglik. Hade dock valt mörkare i efterhand.
 
Hej!

Lägger festfloor avjämningskit för tillfället.
Har insett att det inte kommer räcka. Funkar det med att man kompletterar med vanlig kakelfix?
 
J Jensa28 skrev:
Hej!

Lägger festfloor avjämningskit för tillfället.
Har insett att det inte kommer räcka. Funkar det med att man kompletterar med vanlig kakelfix?
Det KAN fungera, men min uppfattning är att Festfloors FESTKONTAKT är en helt annan produkt.Blir en väldigt väl sammanhållen yta som tål det mesta. Helt enkelt en bra yta för microcementen.

Men om du inte är så rädd för problem, det beror ju var i huset man är och fixar, så kan du alltid chansa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.