3 315 läst · 25 svar
3k läst
25 svar
Metallhörnskydd på rulle

richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 607 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 607 inlägg
Tänkte sätta sån där remsa i takvinkeln, men den var så svårjobbad och bångstyrig så jag rev ner den innan första rummet var klart 
Körde på vanlig pappremsa istället, med LP50-profil bakom visserligen, men den satt ju där även innan
Körde på vanlig pappremsa istället, med LP50-profil bakom visserligen, men den satt ju där även innan
Hur ställer sig tex tec 7 i innerhörn mot att använda pappremsa?
Okej, lutar åt att lämna tillbaka rullen och köra pappremsa istället.mexitegel skrev:
Pappremsor förstärker i alla riktningar vilket inte glasfiber gör, det är därför glasfiber inte ska användas om man ska följa nuvarande byggnormer.
Försänkningar på gipsskivor tas med fördel bort i innerhörn och sedan sätts pappremsa. Inte hela världen om man missar men det blir mindre att spackla.
Tegel och betong är de byggmaterial som rör sig minst.
Okej dö förstår jag. Låter helt rimligt att man bör göra den något kortare om det blir varmare. Den bör expandera någon millimeter om det blir väsentlig värmeskillnad tex på sommaren. Men kommer lämna tillbaka banden och köra på något annat, står mellan vanlig pappremsa och tec 7 i innerhörnen i rummen. Vilken bör vara att föredra? Förstått att man ska hålla sig undan latex och akrylfog.F FDT skrev:
Produkter som diskuteras: "akrylfog"

Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Jag har satt pappremsa i alla innerhörn och även i vägg/tak vinkeln, det enda stället det spruckit är i vägg/takvinkeln mellan hus och garage, men då byter också takstolarna riktning 90 grader, så det har väl rört sig för mycket.L Leo86 skrev:Okej dö förstår jag. Låter helt rimligt att man bör göra den något kortare om det blir varmare. Den bör expandera någon millimeter om det blir väsentlig värmeskillnad tex på sommaren. Men kommer lämna tillbaka banden och köra på något annat, står mellan vanlig pappremsa och tec 7 i innerhörnen i rummen. Vilken bör vara att föredra? Förstått att man ska hålla sig undan latex och akrylfog.
Motsvarande Tec7 har jag bara använt i vägg/tak vinkeln i senaste badrummet, i badrummen innan dess tog jag akryl, det blev inte bra.
Produkter som diskuteras: "Häftklammer"

Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden