Är det någon som hört något mer om namnändring på gatorna. Jag tänker framförallt på Fjallers väg. Det borde ju finnas något bättre namn ur Vikingaspelen som kan ersätta Fjaller.

/R
 
Rorobono skrev:
Hej Anna Roger

Ni skrev att det gick ett rör i öst-västlig riktning. Vilka tomtnummer blir det ungefär som röret går under?

/R
Inte helt enkelt att svara på(har inte tomtkartan framför mig) men den norra sidan av Yrsas väg är nog troligast.
Mina byggkillar sa bara att det gick "så" och att det var fixat och inte skulle vara till några bekymmer.

/A&R
 
Byggnisse! Du har ett meddelande (tror jag :-/)

Imorgon (torsdag) kommer mina ytterväggar och takstolar.
Jag är på plats med kameran i högsta hugg ;D
 
Äntligen. :-*

Bygglovsansökan inskickad!!!


Nu kan vi inte göra mer just nu. Bara vänta... trååååkigt...! :'(
 
Hej,
Köpte tomt 50 i förra veckan och ska in till A-hus och diskutera bygglovsansökan denna veckan, det rör på sig....

Ha det bra!
Martin & Anna Andersson
 
Hej,

25 av oss som står i bostadskön har nu fått ett erbjudande om att teckna någon av de 6 tomterna som har blivit "över". (tomt 63:7,8,9,11,25 och 26).

vem av oss som får dessa beror på kötid. Vi har endast stått i 6 månader och har inte någon större förhoppning att få en tomt.

undrar hur länge ni stod i tomtkön innan ni fick erbjudande? vet ni ifall det blir ngn etapp 2 av projektet (dvs nya tomter inom kort)


Undrar (en kommande granne)
[/quote]



VI FICK TOMTEN!!!! Gud vad glada vi är. Sussane från kommunen ringde imorse. Det blev tomt nummer 7. Så nu kan vi på allvar börja förverkliga våra drömmar...
 
Hejsan!
Kul att ni fick tomten! Hoppas ni blivit informerade om att man inte kan bygga på en del(norra delen) av tomten på tomterna 1-11. Vi hade ett par kompisar som hade kommit långt med sina hustankar innan detta kom fram, det fick då byta till tomt 25.

Martin Andersson
 
Grattis navgha!

Kul att det blir fler smålänningar på området!!!

/Roger

ps. Vår husstomme är fiiiin! ;D
 
hej Martinan,

nej det kände jag inte till. Så det var dina kompisar som bytte från tomt 2 till 25. Sussanne nämnde att den var ledig och den såg väldigt fin ut med tanke på utsikten mot golfbanan...dock hann någon annan före...

Jag ska genast kolla upp detta.

PS! Annaroger, var nere i helgen och tittade på tomterna igen. Stommen såg fin ut, Ni har kommit en bit sen sist. Hinner ni flytta in innan jul?



 
Nope :-[

Ytterväggar och tak är tydligen det enkla...
nu ska allt inomhus byggas på plats så det tar lite tid till.
Inflyttning i februari, hoppas det inte snöar ;)

/R
 
kan nån tipsa om en bra förskola i närheten. Hade tänkt sätta våra två barn i kö, lagom till inflyttningen.

Såg på kartan att det finns en som heter Tolvåkers förskola. hur är den? (anställda, barngrupper mm) finns det bättre alternativ?

Roger, jag minns att du nämnde att din flicka gick på en bra förskola.

MVH

navgha
 
Tolvåkers förskola ligger på andra sidan fotbollsplanen, och jo, jag har min dotter där.
Jag tycker att den är jättebra, låg personalomsättning, bra aktiviteter för barnen, bra lokaler och trevlig utemiljö.
Naturligtvis kan saker bli bättre såsom personaltäthet osv men det gäller nog för alla förskolor i hela landet :-/

/Roger
 
Vi har en dotter som skall börja på dagis efter nyår.

Vi har också valt Tolvåker eftersom att vi skall flytta
ut till Mellanvången under nästa år.

/Lars
 
Nu börjar det bli trångt nere i vårat hörn...
Är det någon som har fått problem att få in lastbilar,
när vår husleverans kom fick dom gena över obebyggda
tomter så jag är nyfiken på hur det går när det börjar
bli bebyggt...

Är det nån som pratat med TV-net och har ett besked
när deras kabel är dragen, man vill ju inte flytta in och
inte ha tillgång till TV och internet.

/R
 
Vad jag vet så är kabelnätet redan draget
(under gatorna).

Har du inte en kabel liggande på din tomt?

När det kan bli inkopplat vet jag ej.

/Lars
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.