3 844 läst · 18 svar
4k läst
18 svar
Medlem i GS facket här ? Åsikter om detta ??
Hej,jag har mailat facket centralt och de bara vidarebefodrar detta till avd 11
i Karlstad som jag varit i kontakt med ett flertal gånger,men de kan inte göra
nåt heller utan det verkar som företagen gör som de vill med detta.
Har även mailat tidningen DA och hoppats nån där kan ge en synpunkt då de
ska ha jurister i arbetsrätt som kan svara på frågor,inga svar där heller.Ibland frågar man sej
varför man ska vara med i facket egentligen och det finns missnöje med det grafiska avtalet
i fabriken.
Vid rehabmötet nu i onsdags klargjorde företaget att nån permanent ändring i skiftgången
inte är aktuell då man "tror" att det skulle bli flera andra som skulle komma att begära
samma sak.Dålig ursäkt bara för att komma undan,det skulle gå att ta en längre prov-
period och se hur allt utvecklar sej.Tror inte många accepterar den lönesänkning detta
innebär.
Men man är inte så sugen på att prata om de som redan går med
modifierade scheman och på våran avdelning är detta enbart kvinnor.
Jag ger inte upp detta så lätt att få nytt jobb är inte så lätt,skulle väl
få lite mer besked framöver.Men det känns bra att kunna lyfta frågan
med andra och få andras åsikter och tips.
i Karlstad som jag varit i kontakt med ett flertal gånger,men de kan inte göra
nåt heller utan det verkar som företagen gör som de vill med detta.
Har även mailat tidningen DA och hoppats nån där kan ge en synpunkt då de
ska ha jurister i arbetsrätt som kan svara på frågor,inga svar där heller.Ibland frågar man sej
varför man ska vara med i facket egentligen och det finns missnöje med det grafiska avtalet
i fabriken.
Vid rehabmötet nu i onsdags klargjorde företaget att nån permanent ändring i skiftgången
inte är aktuell då man "tror" att det skulle bli flera andra som skulle komma att begära
samma sak.Dålig ursäkt bara för att komma undan,det skulle gå att ta en längre prov-
period och se hur allt utvecklar sej.Tror inte många accepterar den lönesänkning detta
innebär.
Men man är inte så sugen på att prata om de som redan går med
modifierade scheman och på våran avdelning är detta enbart kvinnor.
Jag ger inte upp detta så lätt att få nytt jobb är inte så lätt,skulle väl
få lite mer besked framöver.Men det känns bra att kunna lyfta frågan
med andra och få andras åsikter och tips.
Hej kan ju fylla på med det senaste.Har ju talat om för företaget att jag sökt andra
jobb och på det senaste rehab mötet skulle företaget fundera på om jag kunde
få slippa vissa nattskift fram till nyår och jag då kanske hunnit fått ett annat jobb.
Skulle få svar förra veckan ( 46 ) men hörde inget så jag tog upp frågan på ett
möte vi hade.Fick svar idag av gruppen med produktionschefen,hr (human resource)
ansvarig och avd chefer att de säger nej igen till deltid.
Och de svarar att detta beror på att de är rädda att många på företaget kommer att följa
efter och vilja sluta natt arbete.Men de verkar inte reflektera över att de redan godkänt deltid
för andra medarbetare,hmm
Personal policyn inom Trioplast koncernen slutar inte att förvåna.
jobb och på det senaste rehab mötet skulle företaget fundera på om jag kunde
få slippa vissa nattskift fram till nyår och jag då kanske hunnit fått ett annat jobb.
Skulle få svar förra veckan ( 46 ) men hörde inget så jag tog upp frågan på ett
möte vi hade.Fick svar idag av gruppen med produktionschefen,hr (human resource)
ansvarig och avd chefer att de säger nej igen till deltid.
Och de svarar att detta beror på att de är rädda att många på företaget kommer att följa
efter och vilja sluta natt arbete.Men de verkar inte reflektera över att de redan godkänt deltid
för andra medarbetare,hmm
Personal policyn inom Trioplast koncernen slutar inte att förvåna.
tycker du går lite hårt åt dina kvinnliga kollegor. Troligtvis är det diskriminering som de lutar sig mot, saxat från diskrimineringsombudsmannen:
Arbetsgivare ska underlätta för kvinnor och män att förena förvärvsarbete med föräldraskap.
I arbetet med att underlätta för kvinnor och män att förena arbete och föräldraskap bör arbetsgivareuppmärksamma faktorer i arbetslivet som kan försvåra möjligheterna att ta ansvar för hem och barn. Det kan till exempel handla om att begränsa övertid eller arbete på obekväm arbetstid eller att införa flextid.
i ditt fall handlar det inte om kön utan att de är (aktiva) föräldrar. Det är nog vad som skiljer er åt ur arbetsgivarens synvinkel.
Arbetsgivare ska underlätta för kvinnor och män att förena förvärvsarbete med föräldraskap.
I arbetet med att underlätta för kvinnor och män att förena arbete och föräldraskap bör arbetsgivareuppmärksamma faktorer i arbetslivet som kan försvåra möjligheterna att ta ansvar för hem och barn. Det kan till exempel handla om att begränsa övertid eller arbete på obekväm arbetstid eller att införa flextid.
i ditt fall handlar det inte om kön utan att de är (aktiva) föräldrar. Det är nog vad som skiljer er åt ur arbetsgivarens synvinkel.
Hej,ett par av de som har beviljad deltid har barn som är utflugna och har egna hem och dessutom
fick den ena beviljad deltid efter vi började diskutera detta med min ansökan om deltid.Och då hoppas
man väl att villkoren ska vara lika mellan anställda.
fick den ena beviljad deltid efter vi började diskutera detta med min ansökan om deltid.Och då hoppas
man väl att villkoren ska vara lika mellan anställda.
Liknande trådar
-
"Försegla" hål i masonit innan återställningstapet
Färg, Måla & Tapetsera -
Är vägsamfällighet skyldig att släppa in nya medlemmar?
Juridik -
Hyra betongspånfräs i Sthlm av medlem
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad fär medlem ta del av i vägsamfällighet?
Juridik -
Tidningsartikel om en medlem
Övrigt husrelaterat