1 284 läst · 20 svar
1k läst
20 svar
Matarverk på rullbord
Jag tror orsaken till att glaset är trasigt är att den fått en smäll, är en intryckning på den. Jag såg inte heller att det gick att byta glas, ser ut som glaset är satt på plats och hela "fronten" är inpressad för att hålla det på plats, men jag kanske borde kolla konstruktionen närmare?H heimlaga skrev:
Tack för ett bra förslag, tyckte onekligen det såg ut att stämma rätt bra med mina mått. Tyvärr passade det inte med gängan. Testade med två modeller från printables men ingen fungerade. Inte kontrollmätt om det faktiskt var gängan jag tänkt mig.ralvejd skrev:
Tror pg har fel vinkel, på din bild ser det ut som 60 grader, möjligen 55J JFrisk skrev:Jag tror orsaken till att glaset är trasigt är att den fått en smäll, är en intryckning på den. Jag såg inte heller att det gick att byta glas, ser ut som glaset är satt på plats och hela "fronten" är inpressad för att hålla det på plats, men jag kanske borde kolla konstruktionen närmare?
Tack för ett bra förslag, tyckte onekligen det såg ut att stämma rätt bra med mina mått. Tyvärr passade det inte med gängan. Testade med två modeller från printables men ingen fungerade. Inte kontrollmätt om det faktiskt var gängan jag tänkt mig.
Jag tycker det ser snarlikt ut sånna som sitter på hydraulikgrejjer. Har du någon hydralikbutik i närheten så kan du åka in med den så kanske dom kan hjälpa dig, om inte annat så lär dom kunna ta reda på vilken gänga det är då dom brukar vara lite av experter på sånt.
En gängtolk så du kan avgöra om det är tum eller M är väl annars en bra start för att försöka lista ut.
PG gängan är väl sånt som används på elgrejjer så du kanske kan kolla mot något lite mer pålitligt än en 3d print, eventuellt?
En gängtolk så du kan avgöra om det är tum eller M är väl annars en bra start för att försöka lista ut.
PG gängan är väl sånt som används på elgrejjer så du kanske kan kolla mot något lite mer pålitligt än en 3d print, eventuellt?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag får kanske kika i en hydraulikbutik, om jag kan hitta någon.Rickard. skrev:
Jag tycker det ser snarlikt ut sånna som sitter på hydraulikgrejjer. Har du någon hydralikbutik i närheten så kan du åka in med den så kanske dom kan hjälpa dig, om inte annat så lär dom kunna ta reda på vilken gänga det är då dom brukar vara lite av experter på sånt.
[bild]
Såpass stora gängor brukar ändå fungera hyfsat att skriva på 3d-skrivare. De olika gängor jag skrev ut passade väldigt bra i varandra. Någon pg13-stos borde jag väl också kunna leta på i lådorna.
Jag håller med om att det ser ut som något åt det hållet. Det känns svårt att göra om det och få det tätt. Spontant känns det som att aluminiumläppen kommer spricka om den viks upp och dessutom är svår att pressa tillbaka på plats på ett bra sätt. Tyvärr saknar jag svarv, annars hade det kanske gått tillverka ett lämpligt pressverktyg att klämma åt med, nu känns det som ett väl krångligt projekt, speciellt i relation till vad ett nytt glas verkar kosta, om det bara går att hitta.H heimlaga skrev:
Jag kontaktade kullagret.com med min frågeställning och fick precis det förslag du gav. Alltid lite trist när frakten blir en betydande del av kostnaden men det får nog bli en beställning av denna!Rickard. skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Mest lästa artiklarna
Tjänster
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vilken gersåg för tak och golvlister
Multiverktyg. Vilken maskin ska jag ha? Det är dags nu.
Verktyg, Maskiner & Fordon