2 502 läst · 25 svar
3k läst
25 svar
Marksten där asfalten är sned... Kapa sten eller asfalt?
Har ingen vinkelslip så behöver det dels för ska lägga stengång på annat ställe där dom kommer behöva kapas. Och en vinkelslip känns som bra grej att ha. Så därav tänkte jag köpa, men vill helst ha sladdfri och en behändig eftersom de andra grejerna inte är så stora och det kommer vara sällan det är stort.
Nej ingen batterimaskin utan du behöver en större vinkelslip 180-230mm skivdiameter för att klara av dels djupet och sten över lag..Petter Borggård skrev:
Har ingen vinkelslip så behöver det dels för ska lägga stengång på annat ställe där dom kommer behöva kapas. Och en vinkelslip känns som bra grej att ha. Så därav tänkte jag köpa, men vill helst ha sladdfri och en behändig eftersom de andra grejerna inte är så stora och det kommer vara sällan det är stort.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 388 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 388 inlägg
1300kr för en 125-maskin och en 230-maskin inklusive diamantklingor.
https://www.hornbach.se/p/vinkelsli...5mm-och-tva-diamantskivor-230-125mm/12281564/
https://www.hornbach.se/p/vinkelsli...5mm-och-tva-diamantskivor-230-125mm/12281564/

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag rekommenderar sladdmaskin. Vinkelslipar äter batterier. Det är en sak att kapa några armeringsjärn eller kapa ett hörn på en tegel eller betongpanna. Här är det 40-50 mm marksten + asfalt.Petter Borggård skrev:
Fick bli snabbaste lösningen i närheten. En biltema (antagligen skräp) med sladd. 180.
Men när jag nu monterar klingan är det fel håll, right? Så för att få rätt behöver jag vända klingan. Men då ser jag ju pilen på undersidan. Känns också konstigt men antar det är rätt göra så. Dvs inte som på bilden.
Men när jag nu monterar klingan är det fel håll, right? Så för att få rätt behöver jag vända klingan. Men då ser jag ju pilen på undersidan. Känns också konstigt men antar det är rätt göra så. Dvs inte som på bilden.
Japp, vänd på den. Det är ju den sidan du monterar skivan från, så det är där du ska se pilen.Petter Borggård skrev:
Fick bli snabbaste lösningen i närheten. En biltema (antagligen skräp) med sladd. 180.
Snyggt!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips och tankar ang byte av varmvattenberedaren
Värmepumpar -
Hur fästa skydd för sopkärl på marksten?
Grund & Markarbeten -
Köpare av hus hävdar fel beskrivning av brunn och vill ha skadestånd
Köpa & Sälja hus -
Gjuta betonggång där marksten legat
Trädgård allmänt -
Kan man gjuta platta där marksten legat?
Grund & Markarbeten