På konsumentens sida
· 3 134 inlägg
Com Hem släcker ner för en halv miljon kunder i samband med att de helt går över till digitala sändningar.
Du kan läsa artikeln här: Många upprörda när TV:n ska bli digital
Du kan läsa artikeln här: Många upprörda när TV:n ska bli digital
nåja jag hade faktiskt förväntat mig en lite bättre artikel på BH kanske med en enkel sammanfattning på hur man gör om man har tex. en tjock tv som ju många äldre har hemma.
Typexempel är ju min mamma som har en just en gammal tjock tv som hon tycker funkar allldeles utmärkt men som nu är lagom stressad över att allt kommer att sluta fungera och dessutom har svårt att lista ut vad hon ska göra för att kunna fortsätta titta på nyheter.
Typexempel är ju min mamma som har en just en gammal tjock tv som hon tycker funkar allldeles utmärkt men som nu är lagom stressad över att allt kommer att sluta fungera och dessutom har svårt att lista ut vad hon ska göra för att kunna fortsätta titta på nyheter.
Och vart nånstans har det stått att enda sätter att kunna titta på tv är att kasta den gamla tv'n och köpa en ny?
En enkel förklaring på vad man behöver göra för att kunna fortsätta titta på tv fanns inte med i den här artikeln heller vilket var mitt klagomål.
En enkel förklaring på vad man behöver göra för att kunna fortsätta titta på tv fanns inte med i den här artikeln heller vilket var mitt klagomål.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 126 inlägg
Hmm, kanalsökning på TV:n går väl inte att få RUT på som det står i artikeln
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg
Har inte tv-sändningarna varit digitala de senaste 15 åren? Det kan ju inte vara många som har analog tv idag. Tråkigt att de drabbar de äldre bara. Det lär ju inte beröra någon under 70 år.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 029 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 029 inlägg
Sök på Comhems hemsida som artikeln hänvisar till, borde finnas där.I ikeo skrev:
Du skrev att din mor hade tjocktv och enklast är då att byta TV.
är där scart uttag på hennes tv så skaffa en dvb-c box som kan anslutas med scart (comhem)I ikeo skrev:nåja jag hade faktiskt förväntat mig en lite bättre artikel på BH kanske med en enkel sammanfattning på hur man gör om man har tex. en tjock tv som ju många äldre har hemma.
Tror det är lite åldetsnoja, av den halva miljonen som påverkas hur många har gamla TV som inte klarar digitalsändning tror ni?
Och ja, det kommer ge vissa problem som kanske behöver skaffa ny utrustning men min gissning så är det bara ett mindre antal som drabbas.
Alla avvecklingar skapar problem och som noterats har redan det marksända nätet avvecklats för digitalsändningar. Så Comhem har väl behållit sitt analoga kabelnät för att det gav intäkter.
Och ja, det kommer ge vissa problem som kanske behöver skaffa ny utrustning men min gissning så är det bara ett mindre antal som drabbas.
Alla avvecklingar skapar problem och som noterats har redan det marksända nätet avvecklats för digitalsändningar. Så Comhem har väl behållit sitt analoga kabelnät för att det gav intäkter.