24 169 läst · 201 svar
24k läst
201 svar
Många hemmafixare pular med elen själva
Byter man olja mm så håller de oftast länge utan problem. Dock har ju både VW BMW och Opel gjort vissa värdelösa motorer. Både VW o BMW har motorer där Kamkedjan kan tvärt gå av med följd att motorn rasar. Opel var bara förra veckan det hände. Knappt 2 år gammal bil som Opel har skött servicen på. Motorn skar bara så där. Opel hittade inga som helst fel som kunde orsaka att motorn skar. Förjävligt rent ut sagtM MagHam skrev:
Har en äldre BMW som kom innan idag. BMW har alltid skött denna bilen också. Bytte olja+filter samt packningen till oljepluggen. Tog 1600 spänn. Rymmer 6.5l o ska helst ha en speciel Castrol olja så blev dyrare än vad jag hade räknat med. Mitt fel men när jag sa priset så frågade hon mig om det var svart. Visade sig att det var nästan vad oljan kostade på BMW. Olja får vi bra pris på så man kan undrar hur mycket de lägger på
Öh?M MagHam skrev:
Givrtvis skall servicen utföras med rätt intervaller. Men värdet ligger i att servicen har utförts rätt, inte i att man har betalat onödigy myckey pengar för servicen.
Min bil har iofs gått utmärkt 16000 mil och jag hade väl tänkt mig 10000 till, så det handlar ju om vad man vill uppnå också.
Redigerat:
Eller så väljer man som nystartat företag att handla mycket på elbutik.se eller vad det nu kan vara (speciellt "basvaror" som man ändå vet man gör av med), planera jobben bra, bygga upp volym och sedan ta med sig volymen till en grossist för en bra rabatt.Elektrikernnn skrev:Vissa med exempelvis nystartat bolag och dåliga rabatter betalar mer än många sidor som ex elbutik.se bygghemma osv. De kan ju inte sätta priser under vad de själva köper för? De kanske lägger på 10-15% för att tjäna nåt. Man är tvungen idag som elektriker att handla hos de stora gossarna pga utbud och tillgänglighet.
Har en äldre BMW som kom innan idag. BMW har alltid skött denna bilen också. Bytte olja+filter samt packningen till oljepluggen. Tog 1600 spänn. Rymmer 6.5l o ska helst ha en speciel Castrol olja så blev dyrare än vad jag hade räknat med. Mitt fel men när jag sa priset så frågade hon mig om det var svart. Visade sig att det var nästan vad oljan kostade på BMW. Olja får vi bra pris på så man kan undrar hur mycket de lägger på[/QUOTE
Servade min bil på BMW nu i slutet på förra månaden .Då kostade oljan 170kr/litern enligt kvittot.
Servade min bil på BMW nu i slutet på förra månaden .Då kostade oljan 170kr/litern enligt kvittot.
Även 170 är vansinnigt. Oljan kostar från 30kr till 85kr för de vanligaste oljorna. Kostar oljan 30 så tar man ju max 50kr per liter.M Micro skrev:Har en äldre BMW som kom innan idag. BMW har alltid skött denna bilen också. Bytte olja+filter samt packningen till oljepluggen. Tog 1600 spänn. Rymmer 6.5l o ska helst ha en speciel Castrol olja så blev dyrare än vad jag hade räknat med. Mitt fel men när jag sa priset så frågade hon mig om det var svart. Visade sig att det var nästan vad oljan kostade på BMW. Olja får vi bra pris på så man kan undrar hur mycket de lägger på[/QUOTE
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Vilket järn/manganfilter ska jag köpa?
Vatten & Avlopp -
Takbox o barnbilstol - hur många fäst-standarder?
Övrigt Off Topic -
Stort utbud av hus på bomarknaden men också många avslut
Artikelkommentarer -
Många hemmafixare slarvar med säkerheten
Artikelkommentarer -
Vindkraft populärt ? och många vill bli delägare
Artikelkommentarer