Bra, det blev bättre.

Du har tagit den ena mellantråden från den trappkopplade högra vippan. Det gör att den andra strömställare, om du har någon, är ur bruk.

De syns alldeles för mycket koppar på två av ledarna i pucken. Detta behöver åtgärdas.

Du har fördelat fasledaren via en Wago. Bra. Det duger för matning av strömställare.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Bra, det blev bättre.

Du har tagit den ena mellantråden från den trappkopplade högra vippan. Det gör att den andra strömställare, om du har någon, är ur bruk.

De syns alldeles för mycket koppar på två av ledarna i pucken. Detta behöver åtgärdas.

Du har fördelat fasledaren via en Wago. Bra. Det duger för matning av strömställare.
Kopparen åtgärdad 👍

Hade jag behövt sammankoppla bägge mellantrådarna i exempelvis wago för att få funktion även på andra strömställaren? (Som jag tror förvisso är frånkopplad för jag har hittills inte hittat någon)

Det är lite besvärligare. Om du har en sådan strömställare gömd någonstans så gäller att den står i rätt läge nu för att lampan ska lysa. Annars får du koppla den andra mellantråden till pucken istället.

För att få med den andra strömställaren i leken så krävs att en ny tråd dras mellan dosan du har på bild och denna strömställare. Men om du redan råkar ha en fasledare vid den, då behövs bara lite omkoppling.

Båda strömställarna behöver en fasledare. Tändtråden från dem båda ska kopplas samman och anslutas till pucken.

• Gilla
Snoosaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.