Okey, då kan det varit mer korrekt att skriva "många målare"P Pagno skrev:Om du läser texten igen så skriver jag inget om vad du eller någon annan skrivit.
Jag vill få fram att så gott som ingen målare har rätt kunskap om trä i sig idag, inte deras sak verkar det som.
Att du har fuktmätare med dig är nog väldigt vanligt, men in till kunden är ovanligare, sedan att provmäta, ja, väldigt ovanligt/knappt förekommande.
Men dit jag även ville komma är att det som skrivs på burkarna, det stämmer ofta, vid rätt underlag och förutsättningar.
Problemet är ofta inte spärrgrunden, kvistlacken eller färgen i sig.
Felet kan lika gärna vara träpanelen...
Mvh P-A
Eftersom du klumpar ihop mig utan att veta något om mitt arbetssätt eller kunskaper.
Och av någon konstig anledning fortsätter tala om för mig hur jag sköter mitt jobb? Om du nu inte råkar åka runt med mig? så har du ingen aning om hur mycket eller lite fuktmätaren blir brukt.
Men visst det är mycket slarv, men är nog ganska generellt innom alla hantverkare yrkena.
Nu hänger jag med lite bättre vad du menar, jag skrev "du", då menar jag att "du, som målare, vilken målare som helst, inte du som personen som du är.... Hmmm, blev krångligare, jaja, inte du personligen alltså.
Problemet med att skriva är att man ofta inte ser det hur andra läser det.
Så, känner du dig förorättad ber jag om ursäkt, känner du dig ledsen kommer jag inte att göra varm choklad och massera fötterna på dig.
Men hur som helst, vart jag vill komma är att inom de flesta yrken vill man, överlag, bara hålla sig till sin bir och förväntar sig att de andra gör sitt.
Det är lika mycket snickarens ansvar att mäta filten, lika mycket leverantören och producenten av virket i fråga.
Men vem tror du, får skit av kunden?
Så i all välmening gjorde vi flera tuppar av en fjäder.
Använd fuktmätare i fortsättningen, problem kommer att uppstå om man som målare måste informera kunden att tex. taket kan målas först om tre veckor, speciellt om kunden ville ha det gjort igår....
Mvh P-A
Problemet med att skriva är att man ofta inte ser det hur andra läser det.
Så, känner du dig förorättad ber jag om ursäkt, känner du dig ledsen kommer jag inte att göra varm choklad och massera fötterna på dig.
Men hur som helst, vart jag vill komma är att inom de flesta yrken vill man, överlag, bara hålla sig till sin bir och förväntar sig att de andra gör sitt.
Det är lika mycket snickarens ansvar att mäta filten, lika mycket leverantören och producenten av virket i fråga.
Men vem tror du, får skit av kunden?
Så i all välmening gjorde vi flera tuppar av en fjäder.
Använd fuktmätare i fortsättningen, problem kommer att uppstå om man som målare måste informera kunden att tex. taket kan målas först om tre veckor, speciellt om kunden ville ha det gjort igår....
Mvh P-A
Produkter som diskuteras i tråden