Gyproc:s glasroc har iaf försänkt kant det kan jag säga säkert.
 
ja kan vara ett alternativ i så fall. Kan man måla direkt på dessa skivor måntro?
 
Här kommer lite bilder på vårt målade badrum
 
  • IMG_0063.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0064.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Mkt snyggt!
 
Baron skrev:
Här kommer lite bilder på vårt målade badrum
Tack för de fina bilderna! Du/Ni har inte fler lite mer detaljerade bilder på t ex duschutrymme osv? Tack på förhand!
 
RE:

Är det verkligen så, att man får använda enbart kartongklädd gips
vid dusch ?
 
Vrukna.Marta skrev:
RE:

Är det verkligen så, att man får använda enbart kartongklädd gips
vid dusch ?
Om du ska måla - ja. Det rekommenderas dock att man väljer ett mindre fuktkänslligt material.
 
frhe skrev:
Jag kommer måla mitt nästa badrum, dels för att det är snyggt och dels för att jag pga att det är ett gammalt trähus vill kunna se ev skador innan det orsakar problem. Med kakel har jag ingen aning om hur tätskiktet ser ut eftersom det är dolt. Gillar inte heller att det i princip alltid står fukt bakom en kaklad vägg.
/QUOTE]
Det blir oftast bäst när man väljer lösningar med sunt förnuft :).
Själv har jag nyligen renoverat ett badrum i källaren.
Klarat att hålla mej till mina egna byggregler:
- inget glasdusch , less på att varje torkat vattendroppe syns
- inget silikon ,less på mögliga mjukfogar
- ingen fastmonterat möbel av sågspån,enkelt att byta ut när möbel blir skabbigt, behöver ej riva ut vask , kommod och andra skåp av samma serie på samma gång
- ingen fuktspärr ,källare tål inte det
- halvkaklade väggar +puts målat med silikatfärg, fukten ska vandra vart den vill
- helkaklat duschnisch med tättslama i stället för fuktmembran.
- behållit en gammal keramisk golvbrunn från år 1938 , ej förbjudet

Rasar kaklet ner någon gång så putsas det om och målas i stället.
Frågade inte försäkringen vad dom tycker om det. Det enda som försäkringar hjälper till vid en vattenskada är på sin höjd utlåning av en byggtork . Resten får man oftast betala själv i dom flesta fall så jag gjorde i mitt hus vad jag själv tyckte var OK
gaia
 
frhe skrev:
Om du ska måla - ja. Det rekommenderas dock att man väljer ett mindre fuktkänslligt material.
Men, då menar jag inga "skivor" utan jag bor i ett hus där väggen är gammal grå murbruk. Sedan vitt tunt lager med gips med en slags "blå tunn pappersbaksida"
(är det detta som kallas kartonggips, kanske)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.