10 996 läst · 26 svar
11k läst
26 svar
Makita vs Hitachi 18V
Pratade länge med en snubbe på swedol idag, han sa att alla köper hitachi idag, de märket de säljer absolut mest av, då har de även Dewalt blå Bosch, milwaukee, ryobi och makita i sitt sortiment, dessutom minst reklamationer, talar sitt tydliga språk tycker jag,
buspojken skrev:
Hade Ernst Kirchsteiger haft en Makita istället hade det låtit annorlunda.....
Swedol kanske tjänar mest på att sälja hitachi? Försäljare säger det de säger för att sälja, that's the game. Sedan tycker jag att hitachi är himla bra grejjer ändå men....i'm just sayin'....buspojken skrev:
Håller inte Swedol på att fasa ut Makita? Swedol i Växjö hade iaf. inget kvar när jag var där. Jag har själv Makita och är helnöjd. Går att köpa allt mellan himmel och jord, dessutom billigt på Tradera om man inte vill importera själv.
Har BHP456 skruvdragare, BTD140 slagskruvdragare, battericirkelsåg, BHR202 borrhammare, lampa och dammsugare. Funderar även på en häcksax.... Det jag har varit mest "missnöjd" med är batteritiden på cirkelsågen men det var väntat. Nu finns ju 4.0ah batterier så det lär ju hjälpa.
Har BHP456 skruvdragare, BTD140 slagskruvdragare, battericirkelsåg, BHR202 borrhammare, lampa och dammsugare. Funderar även på en häcksax.... Det jag har varit mest "missnöjd" med är batteritiden på cirkelsågen men det var väntat. Nu finns ju 4.0ah batterier så det lär ju hjälpa.
Den fungerar väl ok upp till ca 10-12mm och funkar till att bila bort kakel. Känns lite för....lätt? ibland. Dvs. den studsar gärna när man bilar vilket gör att man måste ha lite tyngd bakom. Maxpaxs BHR243 är nog bättre men lite svårare att få tag på billigt.Remne skrev:
Redigerat:
billigt och billigt, men kanske billigast....
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-borehammer-18v-2211p.html
nä fö sjöen, nu måste jag sova...
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-borehammer-18v-2211p.html
nä fö sjöen, nu måste jag sova...
Största anledningen till att folk väljer Makita är nog för att det är finns ett stort utbud på nätet och således enkelt att fynda andra maskiner i samma serie.
Har själv haft LXT serien från 2007, så här i efterhand var det "rätt" märke att samla sig på då jag köpt en del maskiner sen dess till en spottstyver.
Vad sägs om t.ex. vinkelslip för 500 kr eller bdf456 för 450 kr...!
Har själv haft LXT serien från 2007, så här i efterhand var det "rätt" märke att samla sig på då jag köpt en del maskiner sen dess till en spottstyver.
Vad sägs om t.ex. vinkelslip för 500 kr eller bdf456 för 450 kr...!
Kör också Makita.
Har slagskruvaren 146:an, borret 456 samt skruvautomaten.
Använder 146:an dagligen.
Håller fantastisk bra! Vet inte hur många gånger dom åkt i backen.
Nu senast tappade jag borrmaskinen på 4 meters höjd rakt ner i plattan som landade på bitsen och gjorde ett en centimeters djupt jack.
Klarade sig helt felfritt.
Nu senast tappade jag borrmaskinen på 4 meters höjd rakt ner i plattan som landade på bitsen och gjorde ett en centimeters djupt jack.
Kanske ska vara lite försiktigare? Om nån får en skruvdragare från fyra meters höjd i huvvet kan det gå illa!AxxChild skrev:Kör också Makita.
Här har hitachi en grej som makita inte har (vad jag vet) Handlovsrem avsedd för just situationen arbete på hög höjd. Mina båda dragare har varsin.
Redigerat av moderator:
Liknande trådar
-
Borrhammare: Borstlös eller kolborstmotor? Hitachi DH52MEY vs Makita HR5212C?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Blå Bosch vs Makita eller kanske Hitachi?
Hitachi c8fse vs makita ls0815fl
Cirkelsåg Makita vs Hitachi el. annat. Varför inte Makitan?
Stommpicka: Makita vs Hitachi
Verktyg, Maskiner & Fordon