Glenno83 skrev:
Köpte idag en gcm 8 sjl som jag packade upp när jag kom hem. Provade att dra igång den utan att såga i någonting. Hör då ljud som nästan kan liknas i att klingan tar i någonting när den börjar snurra, även om ljudet inte låter exakt som detta. Är inte van kap- och gersågare men de jag provat tidigare har inte haft detta ljud. Kan klingan ta i eller är det något annat, mjukstarten?
Har också just köpt en sån, och det låter samma för mig med tills man "kommer upp i fart" för att sedan låta som "vanligt".

Tony Rosendahl skrev:
Har också just köpt en sån, och det låter samma för mig med tills man "kommer upp i fart" för att sedan låta som "vanligt".
Jag skulle gissa på att det är en kombination av mjukstarten och nya kol. När sågen är ordentligt inkörd bör ljudet minska.

Det blev till slut en Makita LS1018L från duab för 4175kr. Efter att ha monterat den på DeWaltbordet och provat att såga några snitt så känns första intrycket kanon:) ImageUploadedByByggahus.se1369418714.212034.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

imported_Kalle_F skrev:
Det blev till slut en Makita LS1018L från duab för 4175kr. Efter att ha monterat den på DeWaltbordet och provat att såga några snitt så känns första intrycket kanon:)[bild]
Har du hunnit prova sågen något mer? Jag har just vunnit en på Tradera och hoppas bli nöjd. Hur vet man vilket sågbord som passar?

Har inte använt den speciellt mycket än, lite paus i renoverandet. Men den känns bra hur som helst. Angående sågbord tror jag de flesta passar, jag kör med ett gammalt DeWaltbord.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.