H skrev:
Är det ok om jag inte har en lika professionell rock som killen i den ryska filmen? ;)
Nej, då kan det kvitta.;)

mattiasp skrev:
Nu vill vi ha en uppdatering!
Bilder på bordet och en recension av sågen, tillbehören och hur klingorna fungerade.
Börjat på staketet nu så här kommer första bilden.

Är riktigt nöjd med arbetsbordet, perfekt att kunna klämma fast det man arbetar med. I detta fallet för att fräsa ur för plintjärnen. Satte hjul på bordet så man kan rulla ut det i carporten och slipper trängas mot en vägg. Mkt skönt tycker jag även om det svajar lite pga hjulen (som dock går att låsa).

Kan inte säga nåt om de andra klingorna eftersom jag bara kör original än så länge.

Maffel Angel Fence "raksågningsmanicken" (se tidigare inlägg) funkar bra och särskilt nu när jag kan klämma fast det som ska sågas.

• IMG_1714.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick idag en diamantklinga levererad från http://www.kaindl-woodcarver.de/index.htm?english?saegen.

Den passar Maffel-sågen men även min gamla cirkelsåg (blå bosch).

Ska kapa kalkstenblock och helst kör jag ju med Mafell+skena men jag undrar om stendammet kan skada sågen? Kan köra med dammsugare inkopplad så det ska väl inte vara någon fara?

Angående Festool säljer väl de klingor och frässtål som ska klara av mineralbaserade skivor osv. så deras maskiner borde ju klara av det. Något perfekt
dammutsug finns ju inte. Rimligen gäller väl det Mafell också.

Mr Handyman skrev:
Angående Festool säljer väl de klingor och frässtål som ska klara av mineralbaserade skivor osv. så deras maskiner borde ju klara av det. Något perfekt
dammutsug finns ju inte. Rimligen gäller väl det Mafell också.
Jepp, är väl bara att köra. Man ska ju använda grejerna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.