Någonting var knas med pumpautomaten jag hade. Trycket i tanken (det som stod i manualen) var 1,6 bar och alltså helt ok.
NYtt exemplar hämtat och installerat och funkar som den skall i skrivande stund. Ytterligare uppdatering kommer om problem uppstår eller om 3 år (om jag kommer ihåg) :)

Jag tackar ödmjukast för input, diskussion och lärdomar.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Det mesta är sagt och med risk för att ha missat något såg jag inget om varför tanken alls sitter där. Det skulle fungera i stort sett lika bra utan rank. Däremot skulle pumpen starta och stoppa så fort någon fyller ett glas vatten och start och stopp sliter på pumpen. Ju färre start och stopp dess bättre. Man får väl på köpet också ett lite jämnare flöde. Däremot påverkar den vare sig tryck eller flöde och tryckbrytaren fungerar som nämnts oberoende av tanken. Ber om ursäkt om jag missat att någon redan skrivit om detta.

Mvh Mats
 
S senmathal skrev:
Det mesta är sagt och med risk för att ha missat något såg jag inget om varför tanken alls sitter där. Det skulle fungera i stort sett lika bra utan rank. Däremot skulle pumpen starta och stoppa så fort någon fyller ett glas vatten och start och stopp sliter på pumpen. Ju färre start och stopp dess bättre. Man får väl på köpet också ett lite jämnare flöde. Däremot påverkar den vare sig tryck eller flöde och tryckbrytaren fungerar som nämnts oberoende av tanken. Ber om ursäkt om jag missat att någon redan skrivit om detta.

Mvh Mats
Tanken ger ju precis som du säger ett jämnare flöde och lite längre gångtider i stöten för pumpen. Alla pumpautomater jag sett ser ut just så. Tas tanken bort så brukar det helt enkelt kallas pump.
Du har inte missat något :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.