Hej. Har precis slipat klart ett nytt fiskbensparkett och när det nu ska vara klart upplever jag i vissa vinklar och rätt ljus att de är som slags släp märken efter maskinen. Jag har kört edge golv slip och utifrån bilderna kanske de upplevs som ”skarpt” men du behöver nästan leta eller vara uppmärksam för o se det. När man tittar närmare på de så syns de inte på nära håll.
Golvet ska behandlas med dekorvax och min fråga är kommer det synas ?
Kan det vara damm rester som satt sig i minimala springor ? Har kört slip papper 24/60/80/100/120
Tacksam för svar
Golvet ska behandlas med dekorvax och min fråga är kommer det synas ?
Kan det vara damm rester som satt sig i minimala springor ? Har kört slip papper 24/60/80/100/120
Tacksam för svar
Min första gissning var att det är slipmärken från det grova papperet. Det rimmar dock illa med det som står i reklamen "Edge slipmaskin slipar i alla riktningar oavsett fiberriktning på trät." Alla riktningar brukar vara någon typ av oscillerande rörelse som inte ger raka spår.
Är den här maskinen som du har slipat med? https://edge-slipmaskin.se/slippapper/
Hur som helst, om spåren är från slippapperet så måste du slipa mer med nästa finare papper för att få bort spåren. Vax, olja eller lack döljer inga ojämnheter i underlaget. P24 brukar inte behövas på trägolv, P80 brukar vara lagom att börja med men min erfarenhet är ganska begränsad.
Jag har ingen kunskap om den maskinen så förhoppningsvis kommer svar från någon som har erfarenhet av denna.
Är den här maskinen som du har slipat med? https://edge-slipmaskin.se/slippapper/
Hur som helst, om spåren är från slippapperet så måste du slipa mer med nästa finare papper för att få bort spåren. Vax, olja eller lack döljer inga ojämnheter i underlaget. P24 brukar inte behövas på trägolv, P80 brukar vara lagom att börja med men min erfarenhet är ganska begränsad.
Jag har ingen kunskap om den maskinen så förhoppningsvis kommer svar från någon som har erfarenhet av denna.
Klicka här för att svara