Noffing Noffing skrev:
Det är enbart Säljare som är Arbetsgivare till mäklare !! 0ch det är endast fastighetsmäklarnämnden som bedömer om en mäklare gjort rätt eller fel. Olika Mäklarfirmor har chefer och anställda som sköter ekonomi och en massa olika policy rörande just deras kontor men de flesta mäklare har eget företag och jobbar under olika Firmors namn mot att de betalar för stolplatsen precis som Frissan gör !!
Men så snart en mäklare har fått ett uppdrag att sälja ett objekt så är det säljaren som är Chef. Allt i från till vilket pris man skall marknadsföra, vilket datum och vilka bilder man skall visa och om när man skall godkänna ett slutbud och skriva kontrakt. osv osv-
Knappast arbetsgivare, men givare av arbete kan jag gå med på.

• Gilla
Noffing
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag mins för några år sen att jag var på förfest i en lägenhet nära stureplan som visas vara tillsalu och det var mäklaren som hade festen utan tillstånd från ägaren som bodde utomlands
Visar ju lite på vissa människors omdöme. VEM av alla som var på festen skulle någonsin vilja anlita den mäklaren, om man senare i livet vill sälja sin bostad? Inte så mycket för risken att han skulle anordna en orgie i min bostad, utan, varför skulle man lita på en sådan person en enda millimeter?

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Aha, det är därför lägenheten ska vara möblerad under fotografering och visning. Inför fotograferingen sa min mäklare att det var viktigt att sängen såg fluffig och inbjudande ut.
Stämmer bra och inga personliga fotografier på väggarna, min mäklare sa att ta ned bröllopsfotot innan visning för annars får han inte doppa! Nu förstår jag vad han menade.....

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Visar ju lite på vissa människors omdöme. VEM av alla som var på festen skulle någonsin vilja anlita den mäklaren, om man senare i livet vill sälja sin bostad? Inte så mycket för risken att han skulle anordna en orgie i min bostad, utan, varför skulle man lita på en sådan person en enda millimeter?
Skriv in det i avtalet, endast om ägaren medverkar äger mäkklarn tillträde :)

• Haha
Fdriver
  • Laddar…
Jag antar att mäklarna kommer att höja sina arvoden hädanefter så de har råd att ta in på hotell, istället för att tvingas använda säljarnas lägenheter och villor till sina tillfälliga kärleksmöten.

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag antar att mäklarna kommer att höja sina arvoden hädanefter så de har råd att ta in på hotell, istället för att tvingas använda säljarnas lägenheter och villor till sina tillfälliga kärleksmöten.
Polisen har kört rätt hårt samarbete med hotellen där man lärt ut beteende och kolla efter, för att just få bort prostitutionen från hotellen. Det kan var en anledning till att mäklaren använt bostaden.

Jag förstår dock att du försökte skämta...

M mattoys skrev:
Polisen har kört rätt hårt samarbete med hotellen där man lärt ut beteende och kolla efter, för att just få bort prostitutionen från hotellen. Det kan var en anledning till att mäklaren använt bostaden.

Jag förstår dock att du försökte skämta...
Anledningen är nog snarare att mäklaren är snål.

För hur lovvärt och viktigt det än är att polisen jobbar/har jobbat intensivt med hotellen för att försöka få bort prostitutionen därifrån är det i dagsläget i princip helt onödigt då det numera finns gott om obemannade budgethotell, lägenhetshotell etc. där fnaskandet pågår hej vilt. Jag har bott på Forenom en handfull gånger dom senaste åren och vid samtliga tillfällen utom ett har jag uppmärksammat att det pågår prostitution där.

Vid ett tillfälle när jag bodde på en anläggning med ett ex. och hennes barn var det t.o.m. en brud som knackade på dörren. Jag öppnar och den uppiffade tjejen utanför ser ungarna, mumlar någon ursäkt och går vidare i korridoren.

Som sagt, polisens och hotellens arbete är lovvärt men rätt meningslöst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.