Ersätter gamla lysrörsarmaturer med liknande och där jag vill ha det lite snyggare blir det LED-plafonder, fyrkantig ellet rektangulär. Tvättstuga med kombinerad bastu/relax/dusch har fått en plafond med tre ljustyper och även dimbar.
 
M
A AndersS skrev:
Ersätter gamla lysrörsarmaturer med liknande och där jag vill ha det lite snyggare blir det LED-plafonder, fyrkantig ellet rektangulär. Tvättstuga med kombinerad bastu/relax/dusch har fått en plafond med tre ljustyper och även dimbar.
Har du någon plafond du kan rekomendera? Jag satte upp 2st Nedis https://www.kjell.com/se/produkter/...r/nedis-taklampa-rgb-med-wi-fi-1820-lm-p65244 men den ena ville bara vara med ett halvår. Orkar inte reklamera, köper hellre nån bättre kvalisort.
 
M
Mikael_L Mikael_L skrev:
Lite meckigt montage/inkoppling. Bäst är nog att först koppla in kabeln, sen sätta upp armaturen och sist klamra kabeln iväg mot matningen - där det går.
Jag tyckte dem var väldigt lätta att montera..enligt elektrikern.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bra ljus, helt klart mycket ljus för pengarna, armaturerna väger typ inget, behöver alltså ingen överdriven kraftig infästning.
De kommer nog också klara sig ifrån att plötsligt ha en fluga innanför kupan.
Klipsen som håller armaturerna verkar väldigt smidiga att skruva dit med en skruv i varje och sedan bara klicka armaturen på plats.

Min fru kallar mig för mr Overkill i allt jag gör. Mitt garage är typiskt 70-talisch, drygt 5x3m och jag satte upp 8st armaturer. 40.000 lm på drygt 15m2 gör att jag som 50-plussare ser vad jag grejar med😂
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.