För att återgå till TS "söker enkel lösning" så är det nog svårslaget med en verkstadskran för 2000kr. Flexiblare lösning får man leta efter för de pengarna.

Jag har skruvat, en hel del. Har man plats för en motorlyft så använd den, annars gungställningen jag skickade bild på tidigare. Har lyft motorer/växellådor både med punkt i taket, räls, motorlyft (och travers, hehe) och man blir väldigt låst om man inte kan flytta i alla ledder sida-framåt/bakåt-upp/ner.

Se bilderna, det kräver väldigt mycket plats med motorlyften kontra gungställning.
20130624_135505.jpg-thumb.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20130704_195109.jpg-thumb.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Oldboy och 1 till
  • Laddar…
Locke skrev:
Jag begriper inte varför ni skall hänga lyftanordningen i takstolarna?! Det är ju som att knyta fast släpvagnen i stötfångaren!

En HEA-balk som är så dyr och som skulle kunna ta så mycket last med så fina lyfttillbehör det finns att köpa till en sådan - och så billigt och enkelt det är att bara ta ner lasten i plattan med ett par VKR.
anledningen att jag tänkt fästa balken i takstolarna är att jag inte tänkt lyfta så tunga saker, + det är absolut inte billigt och enkelt att ta ner lasten med hjälp av några konstruktionsrör i mitt garage.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.