A
tommib tommib skrev:
Aha, det är ett fritidshus. Ja, det ändrar ju förutsättningarna lite och jag förstår att man inte vill kosta på bergvärme där. Min ingång till det var mer att det ibland förekommer diskussioner om att man i södra Sverige inte kan räkna hem bergvärme jämfört med LVVP och att estetiken är en faktor som ofta glöms.

Bilder/ritningar på förutsättningarna är bra om du vill ha mer breda tips. Att bara fråga om att placera utedelen på en separat bod utan att ens ange mer specifikt än "några meter" ger nog inte så mycket bättre svar än här. Har du t.ex. övervägt alla möjligheter inomhus kring innedelens placering? Någon kanske ser något som du inte tänkt på.
Tja nu har ju iofs jag varit inne i åtskilliga fritidshus utanför Stockholm i prisklassen 12miljoner och uppåt, de saknar ingenting en del har tom egen hamn där kompisarnas swan65 ledigt får plats samtidigt
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Aha, det är ett fritidshus. Ja, det ändrar ju förutsättningarna lite och jag förstår att man inte vill kosta på bergvärme där. Min ingång till det var mer att det ibland förekommer diskussioner om att man i södra Sverige inte kan räkna hem bergvärme jämfört med LVVP och att estetiken är en faktor som ofta glöms.

Bilder/ritningar på förutsättningarna är bra om du vill ha mer breda tips. Att bara fråga om att placera utedelen på en separat bod utan att ens ange mer specifikt än "några meter" ger nog inte så mycket bättre svar än här. Har du t.ex. övervägt alla möjligheter inomhus kring innedelens placering? Någon kanske ser något som du inte tänkt på.
Oj oj, gissa om vi övervägt innedelens placering :) Och det visar sig att just för effektivitetens skull så finns det egentligen bara en placering inne. Och då hamnar utedelen direkt invid, nästan på, gångvägen till huvuentrén, som stryker tätt förbi huset.
Men några tips, breda eller smala, har jag faktiskt inte frågat efter, även om jag är tacksam för alla som svarar. Jag var mest ute efter bilder på utflyttade placeringar, om det var så att någon redan hade lyckats med det jag tänker mig. Dock kanske jag får inse att eftersom inga bilder trillat in så finns det inte så många som gjort detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.