C Comfort Thomas skrev:
Bara för att du stoppar BMW M3 motor i en skrotbil så blir det inte en M3 ;)
Nu är det ju inte skrotade LVP man stoppar in Mitsubishidelar i utan helt nyproducerade skal. Stoppa in motor, koppling, växellåda, bakaxel, bromsar, hjul mm från en M3 i ett nytt Fiesta- eller Corsaskal. Det blir en ganska bra bil.

P Puhnallen skrev:
Nu är det ju inte skrotade LVP man stoppar in Mitsubishidelar i utan helt nyproducerade skal. Stoppa in motor, koppling, växellåda, bakaxel, bromsar, hjul mm från en M3 i ett nytt Fiesta- eller Corsaskal. Det blir en ganska bra bil.
Jag skrev väl inte att man något handlade om skrotade luftvärmepumpar :)
Ska du stoppa in allt det från en M3 så gissar jag att priset är snarlikt en riktig M3 och jag vet vilken jag skulle välja.
Tråden spårar ur lite och ber om ursäkt för detta!!!

C Comfort Thomas skrev:
Ska du stoppa in allt det från en M3 så gissar jag att priset är snarlikt en riktig M3
I så fall borde ju priset på Qlima och Mitsubishi vara snarlika.

Ja om alla delar vore densamma och inte bara kompressor så borde det bli snarlikt , men Mitsubishi skulle nog kunna ta lite mer och med rätta då det är utvecklingskostnader

Tomture61
Skulle vi kunna komma överens om att en kedja är ej starkare än sin svagaste länk.
Och fortsätta diskutera TS frågor och undringar ?

Ja folk kan nog bilda sig en egen uppfattning och som jag skrev tidigare så ber jag om ursäkt att tråden spårade ut

• Gilla
Tomture61
  • Laddar…
J Joukko skrev:
Hur gör jag med FTX systemet som suger in varmluft och sprider ut det i huset?
Stänger av det när det är varmt? Vansinne att lägga energi på att dra in varmluft och sedan kyla den.

Man kan iallafall sänka farten. Tilluften kyls av frånluften, så man får tillbaks en större del av kylan.

A Andreas-Lkpg skrev:
Jag är också nyfiken på hur man ska hantera detta?
Antar att man drar ned på fläkten under dagen , brukar gå att schemalägga .

Min FTX är så gammal att det inte går att justera hastigheten på fläkten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.