3 977 läst · 38 svar
4k läst
38 svar
Luft luft från Amazon
Man sätter en extern temostat som styr ett relä som slår till en liten glödlampa, så tejpar man den på pumpens tempsensor. Säg att man vill ha 2 grader i kylrummet, då sätter man den externa på det, lampan tänds om det är över 2 grader och värmer värmepumpens tempsensor, så fortsätter den jobba. Enkelt.K Keld skrev:
Det var ju i princip det jag gjorde, men jag gick inte omvägen med glödlampa och extern termostat, utan jag trixade direkt med pumpens egen tempsensor, men det funkade inte maskinen löste ut på nåt annat, kommer inte ihåg vad.B Bullebock skrev:Man sätter en extern temostat som styr ett relä som slår till en liten glödlampa, så tejpar man den på pumpens tempsensor. Säg att man vill ha 2 grader i kylrummet, då sätter man den externa på det, lampan tänds om det är över 2 grader och värmer värmepumpens tempsensor, så fortsätter den jobba. Enkelt.
Ok! Det är ju möjligt att vissa är för avancerade, men det finns mycket på yt om detta. Kanske blev för mycket skillnad med motstånd?K Keld skrev: