Grattis till ett fint hus!! Det är ett riktigt stor bedrift ni gjort. Det gör saken ändå mer imponerande när man ser på er familjesituation med små barn och allt vad det innebär
 
Tack. Ja du klarar vi det här klarar vi allt har jag sagt. Så vi får hoppas på det bästa. :)
 
  • Gilla
Cgong
  • Laddar…
Snyggt jobbat!
 
IMAG0748.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plåtslagaren blvev klar med taket på burspråket. Kommer bättre foton jag lovar :)

Idag ska det sågas hål i taket för nu är murarna så pass långt uppe att de ska börja mura skorstenen på taket :)

Sambon har nästan gjort klart runt om huset så vi kan börja spika upp panelen. Snart är huset rött :) Känns lite mer som ett hus då inte som nu. Han såga ur för samtliga fönster i fredags så nu ser man hur det ska bli också.
 
  • Gilla
Jante och 3 till
  • Laddar…
Imponerande, vilket jobb :wow:
 
Då var skorstenen klar. Har inte hunnit tagit något kort på det än men det kommer :)
 
Det har gått lite framåt under sommaren. Har väl inte hänt något drastiskt men det är klart att sätta panelen. Det är bara insektsskydden som ska dit och lite mer plåt jobb.

Murarna är klara med skorstenen. Ska bara kontakta sotaren för att höra om vi får ha skorstenen oputsad. Det var visst lite tveksamheter om det så vi får se.

Kommunen har vi inte hört ett pip från. Lämna in ett svar på deras brev och föreslog lite tider. Ett av datumen har redan gått så det känns inte som de är vidare intresserade av att ha en kommunikation. Men de ringer uppenbarligen inte från vårat bygg och miljökontor de är brevskrivare har jag fått höra från annat håll. Men jag tycker det är lite dåligt att det ska ta 14 dagar att få en respons.

Har tagit lite bilder. Lite dåliga men håll till godo.

IMAG0819.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tar ju tid dessa moment läkten är klar runtom så panelen kan börja spikas i alla fall.


IMAG0817.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ni anar inte hur många gånger under byggets gång jag känt känslan vad har vi gett oss in på. Men sambon är envis tur är väl det han ska banne mig bygga klart huset. Men han sliter något grymt för jag är ju som sagt inte frisk men försöker sköta marktänsten så gott det går. Men han vill ju även finnas för oss så han är ju inte jämt på bygget något som kan göra honom frukstrerad. Var je minut är viktig så vi slipper få mer otrevlig brev från kommunen om okänsliga människor som inte ser hur vi sliter utan bara gnäller.


IMAG0816.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det riktigt kliar i fingrarna när jag tänker på hur fint det går att göra här. Det är en lummig liten lund där vi ska anläagga en liten damm med fiskar och ha en släng gunga till barnen i eken. Jag planerna är många men först huset.


IMAG0814.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Åttkantiga fönster lite snyggt eller vad tycker ni?

IMAG0806.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är omöjligt med min kamera att få hela skorstenen så det blir delar av den.

IMAG0804.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



IMAG0805.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20121004946.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Huset är långt ifrån klart men det är inte länge sedan det bara var ett skelett. Och sommaren 2012 gav oss mängder av regn så det var inte riktigt en bygg sommar.
 
Ser fint ut! Härligt att det börjar ta form! Eken var väldigt fin.
 
Eken är jätte fin. Har sparat en fin lönn med brevid huset . Vi ska gallra ur alla barrträd som finns brevid elen så det bara blir löv träd. Vi har många fina ekar i området. På min mammas mark växer några bjässar.

Det går sakta framåt men så bygger vi själva. Min sambo borde få en skärmar i himlen för han sliter massor.

Jag är ju lite små krasslig så marktjänsten är mitt bord. Ta hand om barnen. Men det är jobb det med :)
 
cc80 skrev:
Jag är ju lite små krasslig så marktjänsten är mitt bord. Ta hand om barnen. Men det är jobb det med :)
Jag tycker det är värt hur mycket som helst!
Min sambo sköter oftast marktjänsten när vi renoverar och jag uppskattar det enormt!
 
cc80 skrev:
Jag är ju lite små krasslig så marktjänsten är mitt bord. Ta hand om barnen. Men det är jobb det med :)
Marktjänsten är A och O för att man ska orka fortsätta. ...och det är ett slitsamt jobb, som kanske ofta är mentalt jobbigare än att stå ute och snickra hela kvällarna. Keep up the good work
 
Ja det är väl så kanske :). Tackar för alla fina kommentarer. De ger en kraft och ork att kämpa på med det hela. Längtar tills jag kan sätta nyckeln i dörren .
 
Jag kan inget alls om byggen och detta kanske är världens dummaste fråga. Vad är det förspeciellt med lösvirke hus och varför bygger man inte det så ofta längre?
 
D09
katten12 skrev:
Jag kan inget alls om byggen och detta kanske är världens dummaste fråga. Vad är det förspeciellt med lösvirke hus och varför bygger man inte det så ofta längre?
Varje lösvirke är oftast unikt :)

Precis som detta fantastiska projekt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.