Jag skulle i jämlikhetens tecken vilja ändra det till:
Kvinnans uppgift - att bygga hus.
Kvinnans uppgift - föda barn.

mvh
David
 
Vilma: håller med dig om att man häpnar över en del kommentarer.
JAG sköter alla kontakter med husleverantören.
JAG sköter all pappersexercis - en miljon papper ungefär.
JAG skriver till Byggnadsnämnd, Miljö- och hälsokontor, länsstyrelser, lantmäteriet mm.
JAG sköter ansökningar, överklaganden och inbetalningar.
JAG bokar hantverkare och sköter snacket med dem.
JAG har stenkoll på planlösningen och alla ändringar.
JAG ringer alla telefonsamtal.
JAG håller daglig koll på denna sajt och sparar goda råd i ett Word-dokument åt maken att läsa senare.

Ändå är det så, att när vi träffar olika "gubbar" (inget illa ment!) IRL så vänder de sig till min man och talar till honom. Han får nästan alltid avbryta och säga "Det är min fru som har koll på det där" eller "Du får fråga min fru för hon vet bäst". Skönt att HAN gör så, men jag är alltid lika indignerad över männens slentrianmässiga grabbsnack med varandra som utesluter oss tjejer.

Nu ska jag lägga in en liten brasklapp här, ifall "mina" hantverkare och leverantörer läser, att jag tycker de är JÄTTEtrevliga i alla fall ;)

Men visst blir man lite sur när de ringer makens mobil för att "checka av" efter att de mejlat och pratat i telefon med mig i flera dagar...
 
Samma sak hände några kompisar till mig som byggde förra året..
Där är det frun i huset som kör bygget, vilket vissa leverantörer inte riktigt förstod.

De verkar gå ner på något slags tala-till-barn stadium när de talar till en kvinna, eller också kör de helt enkelt en vals.

Vid ett tillfälle var en leverantör ute och cyklade med någon riktigt banal bortförklaring varpå frun avbryter och säger följande:
-"Javisst ser du. Det där kanske funkar när du talar med en idiot. Men nu är det mej du talar med."

Efter det var kommunikationskanalen öppen... :)
Underbart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.